matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Ihjälklubbad, vrickad fot och piggelin

Av Matilda Johansson - 6 september 2013 21:28

Min fredag började riktigt bra, vaknade av ett samtal från sjukgymnasten om att jag ska få komma och testa på lite akupunktur. Äntligen gick saker i rätt riktning tyckte jag.


For och tränade med min något svullna fot som jag så duktigt gjorde mig förtjänt av när jag var påväg ner från spat på restaurangen (inget lyse, så såklart måste jag vricka foten på världens största gruskorn). Skaffade äntligen ett årskort på hälsohuset, som jag fått bidrag till (födelsedagspresent av lilla mor och far <3) så nu ska jag börja träna på allvar! 

Gick väl sådär med foten, tog det lugnt men som vanligt kommer den där blödningen fram då jag ansträngt den för mycket när jag gjort illa den, nåja det går över!


Kände av huvudvärken redan när jag for iväg så efter träning och underbar bastu så for jag till Birsta för att ta ut de nya medicinerna jag fått av min läkare.


Skulle bett om antidepressiva med, för priset för de där migränmedicinerna fick mig att vilja gråta.

Nästan 700 kr för sex stycken engångssprayer, och fyra små tabletter. Ville verkligen bara lämna recepten där och be om billigare skit, men jag behöver ju dem och är villig att göra allt för att få lite lindring.


Sagt och gjort, väl hemma är värken i full gång (runt fem~ish) och jag tar den där sprayen som smakar döden när den lämnar näsan och invaderar munnen, fy....

Nu fem timmar senare har jag värre migrän än förut, "vallningar", yrslig, darrig och min mage har givit upp totalt! YAY vilken supermedicin! Dricker en massa vatten, för den där smaken håller sig kvar i munnen och äter upp all den piggelin som inte blev äten i somras för att just nu känns det som att min kropp kommer att brinna upp, mina fötter är iskalla och kommer säkert att ramla av snart, men resten av mig är varmare än bastun jag satt i idag!


Det värsta är att om man tagit den där medicinen så får man absolut inte äta någon annan medicin mot huvudvärk (och en hel del andra saker) på minst 24 timmar, så min enda lösning är piggelin och att försöka sova, vilket inte går då varje gång det kommer en impuls av ondska i mitt huvud så rycker jag till och måste krypa ihop i fosterställning.


Ska kanske ge sprayen en till chans, det kanske är nåt kroppen måste vänja sig vid, ska  ringa och rådfråga någon sköterska eller nåt. Annars får jag sätta min tro till akupunkturen!


Nu ger jag upp, tar en till piggelin och hoppas att imorgon blir en bättre dag!


Just det, vi såg Star Trek så jag måste ju bara avsluta med:


"Live long and prosper!!!!"







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards