matildajohanssons

Alla inlägg under april 2013

Av Matilda Johansson - 30 april 2013 19:25

Så var ännu en månad slut, var tar tiden vägen egentligen? Efter 2000 har allt gått så himla snabbt.

Vet inte vad man ska hitta på idag, Dennis sitter vid datorn (jag med just nu)... Funderar på att försöka dra med honom och kolla på någon brasa, men det brukar vara så få parkeringar, så många skitungar med smällare och så mycket äcklig röklukt i kläderna, det kanske är bättre att negativa jag stannar hemma och inte förpestar någon annans kanonbra dag.


Alfons är fortfarande borta, är riktigt orolig. Musse som mått bra största delen av dagen då jag varit hemma (dock har han bara legat i soffan) börjar skrika och fräsa då Dennis plockar upp honom för deras dagliga far och son mys. Han springer och gömmer sig och går konstigt, jag får tag på honom ett tag senare och han har en stor knöl på vänster bakben och han har jätteont, blir livrädd att han har blivit påkörd. Fy när det ska hända ens älsklingar något, han campar inne i gästrummet nu och låter ingen komma nära, han hoppar och stödjer på benet så jag hoppas verkligen han blir bättre! Skulle verkligen vilja åka in med honom till vetrinären men då vi knappt har råd med en vanlig undersökning hur ska det då gå om det måste röntgas med mera, så för stunden få han värme och en massa krya på dig kärlek hemma, och han övervakas noga!



Ska ta och skriva några onödiga faktan nu så alla blir nöjda och glada!


*Teknologin som finns i en vanlig gameboy från 2000 överträffar all datakraft som användes för att skicka den första människan till månen*


*I Taiwan finns ett Hello Kitty-inspirerat sjukhus*


*Män som kysser sina fruar/flickvänner på morgonen lever längre än de som inte gör det*


*Bibeln har övarsatts till Klingon*


*En person som väger 100 pounds (45 kg) på jorden väger 38 pounds (17 kg) på mars*


*Tack vare gravitationen så väger du lite mindre när månen står som högst på himlen*


*Rekordet om flest äggulor i ett och samma ägg är nio*


*En mal kan tydligen inte flyga då det är en jordbävning*


* Är flaskvatten verkligen värt det? Evian (riktigt fancy vatten) baklänges är naive (rätt listigt)*


*Kirurger som under sin uppväxt spelade mycket tvspel gör 37% färre misstag*


*Thomas Edison som uppfanna glödlampan, var mörkrädd*


*Filmen om Titanic kostade mer än skeppet själv*


*Vaselinets uppfinnare åt en skedfull av sin uppfinning varje morgon*


*Vicks inhalatorer kan göra så att du testar positivt för meth på ett drogtest*



Av Matilda Johansson - 29 april 2013 14:10

DEt finns en chans att jag kommer tillbaka hit igen, det är lättare med designhelvetet än på blogg.se och alla knappar sitter klart och tydligt där jag vill ha dem! Ska ge detta en chans till. Snart kommer jag väl helt övergå till Instagram haha ^^

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards