matildajohanssons

Alla inlägg under juni 2013

Av Matilda Johansson - 12 juni 2013 12:10

Har nu hittat en supergod laktosfri grekisk yoghurt med aprikos från Valio, har hittills bara hittat den på coopbutiker, men gör gärna en extra sväng runt Birsta för den är verkligen supergod! 

Lite dålig bild men jaja!


Sedan har jag letat denna underbara yoghurt på Ica maxi där vi så troget handlar, men jag har inte än kunnat finna den. Istället hittade jag denna:

 

Valio PRO feel, även den med smak av persika och jag trodde då att det kanske var något liknande eller rent utav bara en ny förpackning, men ack så jag bedrog mig. 

Första skeden jag stoppade in i munnen blev också den sista. Smaken var besk och smaken av persika kom inte förrän man hade druckit vatten för att få bort skiten ur munnen. Konsistensen då, ja den var ännu värre, som att ta en yoghurt utan någon som helst smak och trycka i massa potatismjöl och silicea (ett magmedel med kislegel) och ni som använd silicea och liknande vet att den konsistensen är väldigt grynig och man får en tjock hinna över tänder och tunga, precis så var denna "proteinkvarg". Läste  innehållsförteckningen och den är gjord på pastöriserad skummjölk! Inte konstigt att den har världens konstigaste konsistens!


Inte en höjdare alltså och jag kommer att hålla mig till den grekiska varianten om det så betyder att jag måste handla på två olika butiker, för denna grekiska yoghurt med aprikossylt är en supergod frukost nu på sommaren och dessutom laktosfri! 



Av Matilda Johansson - 7 juni 2013 20:48

Ja nu börjar jag bli lite nervös. Har haft jätteont och kramper i magen helt random i flera dagar nu och på måndag är det äntligen dags för min koloskopi (eller äntligen och äntligen, jag längtar inte), jag har ju bara bett om en ordentlig undersökning i 2 ½ år. På gott och ont hoppas jag de hittar något, jag hoppas de hittar något så jag får veta, jag vill ju bara få ett svar på varför jag har så ont i magen och ingenting verkar hjälpa.


Så på söndag morgon ska jag börja fasta, och de som känner mig vet att jag inte klarar mig särskilt länge utan mat, men jag får iaf dricka hur mycket te som helst, så jag kanske klarar mig i de 1½ dygnen som krävs.


Har ringt runt och letat efter någon som kan klippa min katt för en resonabel summa, men endera har de lagt av under sommaren (då det behövs som mest enligt mig) eller så tror de att de är stjärnfrisörer och tar hutlöst betalt, visst det är väl inte kul eller lätt att klippa en rädd katt, men jag bestämde mig för att ta saken i egna händer. 


Hämtade Dixies klippmaskin och satte mig på golvet och började raka av henne pälsen. Om någon hade kommit i så hade det sett ut som att en galen kattkvinna har fått ett bryt och ska försöka få katten att se ut som en baby. Well, bara ryggen blev klippt denna gång, måste nog ha lite hjälp även om Mysan var jätteduktig. Det är så skönt när man har ett djur som även om hon är livrädd för saker som surrar (klippmaskiner, dammsugare mm) slappnar av och litar på en när man tar ett fast tag om henne och pratar lugnt, det är som att hon förstår att jag aldrig skulle ens tänka på att göra något som skulle skada henne. Men hur som helst så behövde vi båda en paus så jag släppte ut henne och de andra katterna kollar skeptiskt på Mysans nya frisyr.


Alfons har inte kommit tillbaka och jag tvivlar starkt på att han gör det :( Har från första dagen haft den där känslan av att nåt inte stämmer, och det har mamma haft med. Jag har mer än gärna fel och jag hoppas av hela mitt hjärta att han är där ute och kommer hem men jag är inte säker på det...



Lite gladare nyheter är att jag numera kan titulera mig som grönsak, har en jordgubbs/morotsfärg på håret nu ist för stoppljusröd. Planen är att bli blond och jag har läst på massa frisörbloggar för att få ett hum om vad man ska välja om man inte vill/ har råd att gå till frisör och kommit fram till att flest rekomenderar B4, ett engelskt märke som inte sliter lika mycket som wella och andra "icamärken" (med andra ord märken man kan köpa på sin vanliga matbutik och som jag inte rekomenderar till någon). Lukten är inte alls så trevlig, typ permanentvätska blandad med någon sur ost, men den gör vad den ska och det med besked, finns på åhlens bland annat.


Jag tvekar nu att gå till frisör med mitt hår, dels för att den behandling de föreslagit tar flera flera gånger och sannorligt kommer bli väldigt kostsamt (till fördel för dem) dels för att jag själv sett vad som går att göra och vet att det inte tar så lång tid och så många gånger som de säger, och när jag sagt det så blir det annat ljud i skällan och de blir inställsamma när de hör att jag också kan, eller så blir de otrevliga och säger ja men då kan det göra det själv, ja men jag vill ju bara veta varför de vill slösa material och tid på onödiga behandlingar när de kan göra ett mycket bättre jobb på en gång och få kunden att komma tillbaka på så sätt ist för att göra så kunden skäms så mkt för sitt halvt avfärgade hår så de måste komma tillbaka för att få det korrigerat.


Jag använde B4 igår och jag har haft mörkbrunt, sedan gjorde jag slingor och blev mellanbrun, la i en permanent röd färg och försökte ta hand om den så gott det gick  och sen lade jag i B4 och nästan alla spår är borta, utväxten märks nästan inte då det har smält ihop jättebra och längderna är bara i en liiite annan nyans, skulle lagt upp bilder men jag är ju lite lat av mig idag^^.


Ska låta håret vila lite sedan ska jag köpa en färgbomb och nyansera det lite också sen är jag nog nöjd helt kanon!


Nej fy nu ska jag sluta medan jag kan. Blir inga faktan idag, ska fokusera på fotbollen när det inte finns något annat att se på!


Hejs!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards