matildajohanssons

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda Johansson - 22 april 2011 18:33

Sedan jag klev upp i morse har jag varit så sugen på att baka och eftersom jag är ensam hemma kan jag springa omkring och stöka precis som jag vill, så det slutade med att jag bakade en kladdkaka ( väldigt kladdig ^^) och kolakakor. Sedan hittade jag ett nytt recept jag  inte testat än så då var jag ju tvungen att fara och köpa lite saker, och sedan bakade jag den chokladigaste chokladpajen jag någonsin sett i mitt eget kylskåp  , nu väntar jag på att den ska kallna så jag får ta en tugga och se hur god chokladglasyren blev.  


Så nu när jag sitter här kommer jag på att jag inte ätit middag än, jag har varit så upptagen med att baka och stå i så jag har inte ens tänkt på det.

Men det blir god middag iaf, en enorm sallad med minimajs, gurka, fetaost, lite luftorkad skinka och en mumsig dressing som jag ska koka ihop  


Tänkte vara snäll med Dennis och hans nördvänner och ge dem en bit av kakorna oxå men eftersom han inte är hemma får han skylla sig själv  


Ja inte så mycket i helgen blev som jag tänkt mig, trodde jag skulle hitta på något annat än att stanna hemma men det verkar inte bli så, och grannen ville att jag skulle fixa håret på hennes syster och så skulle det bli idag och sen så går hon inte att få tag i för att bestämma tid sen ringer hon idag och betämmer nån ny dag nästa vecka, paff jag blev när jag trodde att allt redan var bestämt och så ändrar de sig... Jaja får se hur det blir. Hoppas att det händer nåt kul i helgen iaf!


Byes!

Av Matilda Johansson - 20 april 2011 13:53

Början på denna dag sög ju verkligen!

Kom till skolan i tron att vi skulle vara här halv nio, och så  är det inte en själ här   


Klockan 11 var det dags för mig att gå till en kille på Nybrogatan som gör specialbeställda skosulor, eftersom min fot (och framförallt min inflammerade stortå) inte kommer läka som det ska om jag inte får inlägg som lyfter upp hålfoten.

Han var verkligen trevlig och proffesionell, sulorna är klar nån gång nästa vecka och förhppningsvis kan jag använda ett par fina skor till studenten   .

Han mätte och grejjade och berättade att på en skala mellan 0-5 (där 5 är värst) så låg min "fotlutning" på 4,5 och jag var i stort behov av sulorna. jag fick även testa att känna hur sulorna skulle kännas och kände mig längre och rakare, han sa då att jag egentligen skulle vara iaf 2 cm längre men pga mina hålfötter så sjunker jag och skelettet ner.


Jaja, nu ska jag åka hem och se vad jag får för mumsigt till middag hej så länge!

Av Matilda Johansson - 10 april 2011 12:06

Uscha helgen har gått alldeles för fort, det är redan söndag och jag börjar känna mig lite orolig för morgondagen då jag ska på skallröntgen, kommer det hittas nåt eller kommer huvudvärken att få leva vidare?


Gjorde frukost på sängen till Dennis igår och jag hoppas han uppskattade det, katterna vandaliserar kattlådan, det är ju så kul att ta en massa pellets i munnen och gömma på alla otänkbara ställen..


Foten fortsätter att värka och jag känner att jag måste få ut och gå eller nåt snart innan jag blir alldeles för tokig, men såklart så kan jag ju inte det för det är jobbigt att gå med de där dumma kryckorna.


Nästa helg kommer Linnea hit och Dennis ska börja studera så vi äntligen får in lite mer än vad jag får i studiebidragm så då kanske vi kan hitta på något roligt för fösta gången  sen i december :P


jaja nu ska jag göra en jättegod rostbiffsallad och filosofera lite   

Av Matilda Johansson - 8 april 2011 21:13

Nepp nu får foten inte plats i skon längre :(

Den har fått en blå/rödaktig färg där jag hade blödningen efter sängstommen jag tappade på den i december...


Är chaufför ikväll men det är Dennis som kör :P

Sitter och funderar på vad jag önskar mig just nu, och kom på att det är så enkelt, det skulle vara den skönaste känslan att komma hem till ett hus som är rent och som jag vet att jag inte städat själv. Det hade varit underbart att få bli lite bortskämd med det bara en endaste gång. 


Ser på talang just nu och ska hoppa iväg till köket och poppa popcorn 

Shalom!

Av Matilda Johansson - 6 april 2011 09:10

Japp nu har jag tagit fram kryckorna igen, foten började göra skitont förra veckan och som om det inte var nog så glömde min väldigt disträ sambo att hämta mig så jag fick hoppa hem 5 km (great)..


Har riktigt ont i armarna av kryckorna som var ställda lite för högt och jag känner att höften tar stryk av att gå så snett som jag gör   , menmen det ör så det går..


Katterna växer och frodas, de har börjat vara ute och undersöker världen.

  

Jag skulle väldigt gärna ha ett litet lov nu, är verkligen trött på allt och alla. Bara ta ett tag och vila bort både det onda i foten och min trötthet.. jaja tillbaka till verkligheten och snart lunch!!!





Av Matilda Johansson - 2 april 2011 21:11

Gjorde sidecut för några veckor sen, kändes bra i början men nu när jag fått min studentmössa så fattas det en massa fluffigt hår så den är lite för stor :(

Gjorde sidecuts på båda sidorna så det känns ganska tunt, men som tur är med hår så växer det mot alla odds ut igen även om det är ganska många år jag klippt bort..


Inser att jag kommer att dö om jag sitter kvar här inne så jag drar ut och bort mot stan kanske träffar några vänner eller varför inte hitta några nya, vadsomhelst utom att sitta ensam hemma..  

Av Matilda Johansson - 2 april 2011 20:45

Ska testa att göra en ny blogg som känns lite mer "bra??"


Så vad har hänt då sen sist? inte mkt, sitter för första lördagen ensam i huset och har oändligt tråkigt, hoppas att något ska hända, att någon kan dra sig från krogen eller att jag drar dit, hursomhelst vill jag absolut inte vara ensam, det är skittråkigt..


Ska baka en kladdkaka och ta tvätten ur maskinen sen får vi se om det plingar till i mobilen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards