matildajohanssons

Alla inlägg under oktober 2011

Av Matilda Johansson - 7 oktober 2011 20:53

Har avslutat sista arbetspasset för denna vecka, nu sitter jag i soffan och läser lite bloggar, inga "kändisbloggar" utan bara lite vänner och vänners vänner, och några människor som jag bara inte förstår mig på, och genom att läsa deras blogg så kan jag ju säga att jag inte förstår något mer men det är intressant hur olika människor tänker.

Efter jag har läst några sidor ur en persons blogg så känner jag mig dummare än innan, visst jag har också varit 12 men jag beter mig fortfarande inte som det när jag är 19, och jag tycker det svenska språket är viktigt så att alla förstår vad man skriver. Jag klankar absolut inte ner på att man använder engelska uttryck (vilket jag också gör, obviously )  utan det är bara att som den språk- och  grammatikpolis/nazist som jag ibland kan vara så förstår jag inte hur man kan stava så dåligt, använda sån dåligt grammatik (se nu börjar jag med!!!)

Jag undrar hur svenskalektionerna ser ut idag, är det ingen som har intresse att lära sig?


Nåja nog om ignoranta ungdomar i dagens samhälle, inte min mening att vara en besserwisser, men ibland vill jag bara ta kontakt med folk och ge dem lektioner i grammatik och ibland även en del vett och etikett   ...


Ner i godispåsen, se på idol, och ladda för hundvaktning och inflyttningsfest imorgon ^^.


Byes

Av Matilda Johansson - 4 oktober 2011 02:33

Ja nu är det verkligen höst, ibland är det kallare inne än ute, så denna vinter blir kul att se hur mycket vi måste elda  för värme :).

Tur för mig att jag älskar hösten, jag får ha halsdukar, vantar och mysiga tröjor, och äntligen får jag ha sockar när jag sover utan att någon tittar konstigt på mig ^^.


Jag är verkligen sugen på att skaffa en ny hårfärg just nu, jag har en sån önskan att bli ljusare eller rödhårig, frågan är ju bara om jag skulle trivas i det nu. Det röda vet jag inte eftersom jag är så röd i hyn så kanske det skulle se konstigt ut.


Jag klippte ju även raklugg för 3-4 veckor sedan och jag tycker fortfarande inte om den. När jag var och klippte mig bad jag speciellt att lämna den lite under ögonbrynet eftersom jag även vill kunna "våffla" den så jag får lite volym där oxå, men när jag går ut därifrån slutar luggen mitt på pannan och hon hade gjort allt för att försöka dra ner den mot ögonbrynen..


Just nu har jag nyss satt mig i soffan, bar upp löpbandet igår så jag har börjat springa lite, det är jätteskönt, eftersom på löpband är det enda stället jag kan springa på utan att få VCD-symptom efter 5 min, så jag kanske kan få igång träningen igen :)

Det bästa är att jag börjar bli mer positiv och lugn, jag har fortfarande IBS och laktos men det känns bättre när jag accepteret det, och ibland har jag så bra dagar att jag nästan kan äta vad som helst, och jag hoppas de kommer tätare inpå varandra.

Jag är inte lika stressad, nu när jag har jobb och en lön så vi har råd att leva och slipper Soc.


Det känns som att det här året kommer att sluta med stil :D


God natt och Byes!!

Av Matilda Johansson - 4 oktober 2011 02:06

Just det, karma! Det är något jag tror ganska starkt på, visst det händer hemska saker mot goda människor, men mot de energisugande, elaka, själviska människor som finns där ute så måste jag tro på att det finns något som kan ge dem vad de förtjänar!


Det finns så många "onda" människor i min nörhet just nu men jag tror att allt de gör kommer att hinna ikapp dem.


exempel på en tråkig händelse: En mycket god barndomsvän till mig blir tillsammans med en person och förändras totalt, många kvällar är det jag som suttit uppe och pratat med denne vän" för att hjälpa till att lösa bråk mellan dem.

Min väns "respektive" tycker väl av någon anledning inte om mig ( för att jag är tjej?? hallå, jag har sambo, två katter och ett hus, jag vill inte för allt i hela världen ha något annat!!) Så min vän "tvingas" ta bort mig som vän, slutar att höra av sig osv...

Jag kände mig ganska sviken då jag trodde vi var vänner, jag skulle inte låta Dennis bestämma vilka jag fick vara vän med, och (förlåt) men hur svag är man inte då om man inte kan stå upp för en vän som man har varit med sedan barnsben. Men jag antar att inget av det har varit äkta då jag kan bytas ut så lätt.

  Men slut på skitsnacket nu, jag vill inte verka bitter, har bara inte fått skvallra på ett bra tag så det är väl min skvallernerv som ligger i kläm. Jag mår faktiskt inte dåligt av allt det här, eftersom det inte är värt att bli arg över, allting kommer och går, likaså vänner, bästföredatum och vintern. Det finns inget att göra.







Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards