matildajohanssons

Alla inlägg under december 2011

Av Matilda Johansson - 29 december 2011 18:16

Eftersom Dennis inte behagade vara hemma och jag har köpt två lotter kommer jag ta alla bilar och miljoner själv så det så!


Ska ner till mor och far och spela om någon timme, hoppas hoppas hoppas att jag vinner något, det skulle vara så awesome!! Vilket bra avslut på året liksom :) Bara en hundring, jag nöjer mig med vad som helst  .


Julen var väl bra, lite oväntad och konstig, blev inte riktigt som det var tänkt..Men men vi hade trevligt ändå..

Jag var den som fick mest julklappar (eftersom jag fortfarande är liten, haha) ,  ibland känns det lite jobbigt när alla andra måste sitta och titta på när jag öppnar paket när jag vet hur kul det känns att få mkt paket.


Vi hade även firat "lilla julafton" på uppesittardagen med Dennis mor Lena och låtsaspappa, låtsassyster Johanna och hennes kille Stefan i Övik, så det blev en hel del paket där med.


Tänkte göra en liten lista med saker som jag fick:


Från Övik:

Bakmaskin,

spelet med andra ord

massa godis

gratängformar

skålar

glas

och en massa andra saker


Från Dennis far Mikael och hans sambo Jocelyn fick jag en handduk med mitt namn, vattenkokare och ett set med duschkrämer och annat lukta gott  


Av mor och far fick jag:

symaskin

köksassistent

pyjamas

skruvmejslar (toppen nu kan jag äntligen skruva på saker utan att behöva springa o leta något som liknar en mejsel )

en automatisk tvålhållare som gör att man inte behöver ta i den

Ledduschmunstycke som ändrar färg ^^


Det har varit en bra jul, är lagomt less på julmat, har ju jobbat julbord nästan hela december.

Har dock inte spenderat så mkt tid med Dennis, vi firade jul på olika håll i år pga lite saker i familjen, idag hade jag köpt bingolotter för vi skulle spela tillsammans men han är hos en vän och lanar, och jag vet inte hur det blir på nyår, hoppas vi gör något tillsammans innan året tar slut.


Byes.


Av Matilda Johansson - 29 december 2011 14:05

Ja detta år har varit lite annorlunda, jag har "fått" en magsjukdom, byggt upp ett hem med min sambo, skaffat två underbara barn ( nej just det, katter va det   ), fångat tre vildkatter och givit dem nya hem.



Jag har som sagt aldrig gillat att tala i telefon och är väl lite dålig på att hålla kontakten ibland, de enda jag kan ringa utan att bli nervös är mor o far, Dennis och några till i familjen. Det är därför jag helst smsar, vissa kan väl tycka det är lite irrirerande men jag har försökt förklara och de som bryr sig om mig tycker det är helt okej, vilket är skönt att veta att jag har så fina vänner.

Därför tycker jag det är lite tråkigt när folk inte bryr sig om att höra av sig tillbaka..

Så säger man, "vi får inte tappa kontakten", vad är det första som händer, jo jag börjar fundera om den personen har dött för det finns knappt ett bevis att denne finns kvar.



Men det var väl ingen äkta vän då, synd... 


Nyårsplaner då?

 Nope, hade många idéer men det verkar inte som om Dennis o jag firar på olika ställen, så jag vet inte.. får höra av mig till mina vänner för de ville ha med mig på nåt??


Aja gott nytt år BYES!



Av Matilda Johansson - 8 december 2011 01:26

Nu kommer det ett långt gnälligt inlägg igen...


Jag blir så trött på folk som bara begär saker hela tiden! Nu när jag jobbar mest hela tiden så har jag knappt ork för mig själv.


Nu i flera veckor har jag ångrat mitt val att utbilda mig till frisör, DU måste klippa honom, DU måste klippa henne för hennes/hans hår ser hemskt ut. Du MÅSTE klippa mig, jag kan inte gå ut såhär så DU måste göra något åt det!!


Gå till en fucking frisörsalong då?? Folk har mer eller mindre krävt av mig att på den lilla lediga tid jag har att jag ska åka runt till folk eller att de ska komma hit och jag ska göra diverse saker med deras hår...Kan ingen förstå att jag så gärna bara vill sätta mig ner och slappna av, nej det hinner jag aldrig för jag har lika många sysslor när jag kommer hem som jag har på jobbet.


Visst jag ska vara glad att jag har lite "kunder" men samtidigt så har jag ju inte samma behov av det längre, jag har ju ett jobb nu och lever inte på soc, jag prioriterar ju jobbet såklart, och jag måste alltid vara beredd på att rycka in tidigare där, så en timme innan jag börjar jobba så kan jag verkligen inte åka flera mil bara för att klippa, det hinner jag inte...


Och jag är  verkligen tacksam för dem som låter mig fixa deras hår även om jag valt att inte jobba som frisör på heltid. Men snälla ni, om det är någon som läser detta, säg inte att jag "MÅSTE klippa er" kan ni inte BE mig istället, fråga om jag har tid, inte kräva det av mig bara för att jag har på en lapp att jag är utbildad?

Det är inte kul att alltid känna mig tvingad till att göra det, på det viset blir det inte roligt längre, och jag har verkligen börjat tappa suget efter att hjälpa folk med deras hår.


Det jobbiga är när folk säger, "jag har bara tid då, så mellan det datumet och det datumet så då måste du fixa det",  och om det blir så att jag jobbar då så blir de skitsura?? Varför??

Jag har sagt till dem att jag prioriterar mitt jobb först, vem gör inte det? Men likt förbannat blir det sura miner så fort jag säger nej då kan jag inte för jag jobbar.. "Ja men jag hade ju bestämt mig för den tiden" - jaha tänkt på att prata med mig först??


Det är vad jag har att klaga på idag, för jag tror inte att folk förstår att jag faktiskt blir trött av att jobba sena kvällar och sedan måste kliva upp dagen efter och hjälpa till med frukosten där borta... Visst jag är fortfarande ung, men hallå.


BYES, och vi kan ju hoppas på ett lite gladare inlägg någon annan kall snöig dag!


Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards