matildajohanssons

Alla inlägg under juni 2012

Av Matilda Johansson - 30 juni 2012 21:48

Igår tror jag inte så många häromkring missade att det var ett riktigt regnväder. Jag blev rätt glad för då tänkte jag att eftersom jag hört så skulle regnet fortsätta även idag så skulle jag ta och baka en massa. For iväg i eftermiddags och köpte massa ingredienser och  trevligheter. Ska precis börja smälta choklad till de tigerbrownies jag ska göra så får Dennis ett samtal där hans pappa är påväg till Birsta och vill träffa oss över lunch. Slänger oss i bilen och far ner, äter god mat och går på Ikea en stund. Far sedan hem och jag ska börja baka, tro på fan att det ska vara jättefint väder och varmt här då! Ville bara vara ute men när jag redan stökat ner köket så kunde jag lika gärna fortsätta!


Tycker det är så kul att baka synd bara att jag inte äter så mycket själv (på grund av magen då) Tjuvsmakar väl lite, men det märks oftast direkt på mig om jag smakat lite smet så det får jag låta bli, hoppas bara att de som får äta mina bakelser tycker att de smakar gott^^.


Nu ska jag nog ta och poppa lite popcorn och se en film, eller så tar jag och läser ut de få sidor  jag har kvar av min bok. Måste hitta en ny snart, älskar verkligen att läsa.


Ha en trevlig helg och puss på er alla!

Av Matilda Johansson - 27 juni 2012 17:04

Min onsdag började ju lite sådär. Skulle kliva upp kl 6 för att hinna med mamma och pappa när de skulle fara och lämna in bilen (för idag var den dag jag skulle få hämta min egna nya bil) Vaknade kl halv 9 istället, alarmet avslaget och fick panik. Sprang till fönstret och tittade ut men de hade inte farit än som tur var.


Åkte med dem och hämtade bilen som var skitigare än allt skitigt. Den har varit på en verkstad i över en månad för att den skulle "fräschas upp". Det enda som var gjort var att antennen var fastsatt igen, det var bytt till sommardäck och den var besiktigad, nåt annat hade inte gjorts. Spelade ju egentligen ingen roll att den var smutsig för jag vill ändå städa den själv när jag kom hem. 


Väl hemma sätter jag och mamma och pappa igång med att rengöra den och efter några timmar ser den riktigt snygg ut. Då får pappa den fixa idéen att kolla om olja och allt finns. Nope! Ingen olja och det var fullt med järnfilspån. Då gick pappa till grannen och lånade hans bil för att fara till Birsta och köpa nytt filter och olja. Just nu är pappa och Dennis ute och fixar det och jag har nyss satt mig efter att ha våldspolerat hela bilen!



Nu ska vi fira att vi har bil genom att förstöra min mage med en pizza, det är jag värd   haha. Lägger upp någon bild på facebook på min nya snygging. En babyblå Hyundai Getz, jag är jättenöjd (sålänge vi inte upptäcker ännu mer tokigheter) Det bästa med hela bilen är att det finns stereo! Min golf hade ju också det men efter cirka ett halvår så dog stereon och vi fick inte till det igen. Men någon händig kan det säkert :)


Ha en glad onsdag, för det ska jag ^^


Av Matilda Johansson - 26 juni 2012 18:28

Vaknade i morse med en konstig känsla i huvudet. Lite senare blev det ett riktigt migränanfall och mycket riktigt så började det åska ute cirka en timme senare. Jag är alltså en väderprofet, haha. Jag själv kan inte spå vädret men mitt huvud kan tydligen!


Igår på jobbet blev jag överraskad av en grävling. Vart jag än tycktes gå så var den där så fort jag behövde gå ut.

Ska snart gå till jobbet och inviga mina nya jobbskor, riktigt sköna förutom att jag redan fått skavsår (vilket jag får av alla skor).

Lilla jag har även börjat använda kjol (hör och häpna) och det är väl rätt bekvämt. 


Hoppas att det inte blir lika sent som igår, då jobbade jag till 02.30, gör mig egentligen ingenting men mitt huvud säger ifrån och det känns som jag ska svimma hela tiden. Sista jobbdagen också, sedan semester. Undrar vad jag ska hitta på i sommar?

Kommer sakna alla på jobbet även om vi nog alla snart ses igen, men det kommer vara konstigt att inte jobba tillsammans på typ 6 veckor. Nåja, ska njuta av ledigheten, och ta och börja jobba lite mer på att bli bättre i magen. Igår var en riktigt dålig dag. Åt precis samma sak som jag brukar på jobbet ( strikt att det ska vara utan laktos nu) men ändå fick jag så sjukt ont i magen.  Det kan ju säkert vara en bidragande faktor till huvudvärken idag tillsammans med ovädret...


Väntar fortfarande på bilen, den skulle besiktigas idag så kanske imorgon får vi den och så får vi provköra i några dagar. Längtar tills vi får en bil, det börjar bli lite löjligt nu. Har nog aldrig känt mig så beroende av en bil förut, men nu märker man verkligen att man behöver en.


Well, hej så länge nu ska jag traska bort till jobbet! 


Av Matilda Johansson - 17 juni 2012 11:53

Efter gårdagens jobb så bestämde jag mig för att ta och göra lite vårrullar, eftersom Dennis inte är hemma så blir jag lite mer kreativ i köket då jag får göra min mat själv  . Jag köpte sådana där ark på Ica maxi och sedan fräste jag diverse grönsaker i lite olja, ned med köttfärs och stekte det. Efter det så gjorde jag vårrullarna, jag friterade dock inte mina för jag mår så dåligt av det, känns som typ hjärtklappning/ hjärtat slår i otakt, jag får svårt att andas och så börjar ju såklart magen att krångla.


Dennis är och lanar hos några vänner och jag har det lugnt och skönt hemma. Det är så skönt att det är tyst när jag ska sova, för Dennis dator som han har i rummet bredvid lever om så mycket, fläkten låter som den ska ta datorn o flyga iväg!


Snart midsommar och jag har inte en aning om vad vi ska göra, kanske åker vi till Övik, kanske gör vi inte det, firar vi tillsammans, firar vi överhuvudtaget?? Nåja nåt händer väl, jag är inte så förtjust i sådana helgdagar i alla fall  .


Åååh det har kommit kattungar på jobbet igen, jag har bara sett en än så länge men guu va söt den är, hade jag kunnat så hade jag haft ett helt hus bara med katter, fast inte på ett konstigt galen-kattant-sätt ^^.


Jag har ingen aning vad jag ska skriva om, ni som läser vad vill ni höra mer om? Det blir så konstiga inlägg då jag är "all over the map" med ämnen. 


Så för att avsluta med ännu ett nytt ämne så hoppas jag att det blir varmare och att solen kommer fram hejsvejs!



Av Matilda Johansson - 6 juni 2012 18:19

Ja så går det när man byter till google crome och inte alla bokmärken följer med från windows explorer, hade nästan helt glömt bort att skriva här. Sist jag var inne skrev jag om mitt läkarbesök men av någon anledning så kom det inte med. Så jag drar det lite kort igen.

Hade fått en tid för en rektoskopi (askul eller inte)...


Sagt och gjort, de hittade inget så läkaren skrev en remiss på en mag/tarmröntgen till sjukhuset. Eftersom jag jobbade så mkt så fick mamma ringa i mitt ställe och dubbelkolla att den virriga läkaren hade skickat remissen. Ja det hade han men sjukhuset skickade mail tillbaka och hade skrivit att de inte ville göra undersökningen som han bad om eftersom det innebar någon form av uråldrig röntgen med strålning som tydligen kunde vara farlig för mig för jag var för ung??  Skitbra att min läkare är så gammal att han inte hänger med teknologin utan vill utsätta mig för onödigt riskfylld strålning.. Så han måste skicka en ny remiss och än så länge har jag inte hört ett ord från sjukhuset så jag  måste ringa upp och kolla så att han har skickat remissen.


Annars har det väl inte hänt så mkt, vi har varit til Övik och hälsat på Dennis släkt, hans farmor är intagen på ett demensboende så vi stannade till där ett tag och pratade med den gulliga virriga tanten :).


Just nu är jag ensam hemma, Dennis blev hämtad och ska in till stan på rollspel... Kändes som jag ville följa med för det är en person som skulle behöva en uppläxning( åh herre vad gammal jag lät nu), det är inte okej att skriva sådana saker till en kille som har tjej är allt jag tänker säga om den saken, sedan om denna person läser  detta så vill jag gärna ha en förklaring, det kan ju vara så att någon tog dennes telefon och skickade såna saker men fortfarande inte okej!  Eftersom min privata kalender (dagbok) är för kort så skriver jag av mig här ist haha...


Jag ska ta och börja skriva mer på min bok/novell/någonting. Har fått idéer till en annan men skulle vilja avsluta min första idé innan jag börjar på något nytt. Vem vet kanske kommer jag snart att kunna se mina egna böcker i bokhandeln, knappast eftersom jag skriver mest för min egen skull men det skulle vara en kul tanke!


Sedan funderar jag på att byta blogg, men vet inte till vilken. Bloggplatsen känns så enkel och får mig att tänka på när man var liten och använde sidan kamrat, det är lite sådant utseende på den :P

Om jag byter så hoppas jag att ni följer mig även där, har ju lyckats  fått en stadig samling med läsare nu. Kommer skriva här om jag hittar nåt annat :)


puss & kram 





Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards