matildajohanssons

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda Johansson - 31 juli 2011 15:49

Medan Dennis varit borta i Stockholm så tog ju jag tag i altanen och fixade till den lite, och nu är den färdig!  

   


På lördagen kom Niclas, Linda, Linnea och Ebba hit :) Då blev det ytterligare en "invigning" av altanen.

Vi hade massvis av revbensspjäll, kycklingspett med aubergine,lök, paprika, tomat och svamp, sedan grillad sparris och minimajs, stora majs och klyftpotatis i massor! Sedan avrundades det med vattenmelon och kladdkaka  


Det är verkligen kul när folk som bor lite längre bort som man inte träffar så ofta vill komma ner och hälsa på, oftast brukar det ju vara vi som far men nu när vi är fattiga och arbetslösa känns det bra att folk vill umgås med oss ändå  .


Jag söker jobb för fullt och till veckan ska vi ta kontakt med arbetsförmedlingen igen, jag hoppas och ber att vi slipper mer praktik, jag gillar inte det här med soc, jag vill känna att jag bidrar med något själv och tjänar mina egna pengar. Soc är förjävligt och känns väldigt kränkande, men jag hoppas det löser sig snarast, annars lär jag ju få magsår eller nåt för jag trivs inte alls med det här.


Jaja nu ska vi äta pasta och dolmio-sååås.


Byes!

Av Matilda Johansson - 18 juli 2011 15:32

Dennis for till Stockholm igår, och bara efter några timmar kände jag mig ganska uttråkad.. Men det löste sig, jag tog och gjorde vårrullar, fast jag friterade dem inte för min mage klarar ju inte sånt, men det blev ändå hur gott som helst..


Idag hämtade jag och pappa bordet jag köpt för att ha på altanen. Måste slipa det och lacka med nån bra lack för jag vill ju inte att det ska bli fuktskadat.

Har städat av hela altanen och det börjar se ganska bra ut, det som är kvar är att sy sittdynor, kuddar och hitta sådana "gardiner" som är typ trådar med pärlor på som låter så fint när det blåser..

Sen ska jag oxå ta några gamla flaskor och sätta ljus i dem!    Sen är det bara att hoppas att sommaren fortsätter ett bra tag till så vi får sitta ute och mysa där så länge det går..


Just nu sitter jag och ser en massa serier,  ikväll ska jag fara till brorsan och städa,  eftersom min morbror kommer upp imorgon så ville de ha det fint städat, och vem lämpar sig inte bättre för den uppgiften än jag??

Sist jag städade där hoppade jag ju till och med på kryckor!!


Det är inte kul att sova själv nu när man har haft någon bredvid sig nästan varje dag i över ett halvår, igår kväll när jag skulle gå coh lägga mig så kollade jag ut genom fönstret och fick se en grävling bara någon meter ifrån mig.... Gissa om jag blev skärrad, haha...

Jag sprang och tände alla ytterlampor eftersom jag fick för mig att de skydde ljus, sen stod jag och ropade på katterna igenom dörrspringan. Mysan fick jag tag på och hon fick vara inne ett tag för hon brukar vara så korkad så hon fattar inte när det är nåt farligt..


I helgen som var blev jag o Dennis bjudna på middag hos min bror i Ljustorp, Mor o far stannade kvar eftersom de skulle ut på nånting där på lördagen, så jag o Dennis var hemma och var hundvakter.


Det är väl det mesta som har hänt...


Byes!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards