matildajohanssons

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda Johansson - 29 maj 2011 22:23

Nu är det dags för en liten uppdatering om vad som hänt i veckan.


onsdag: mösspåtagning, suttit i Busbacken med klassen sedan gått ner till stan och mött Jennifer.  Sedan var det ju till att stå på torget och släppa ballonger.  


Sedan gick jag Elin, och Jennifer ner till hamnparken och hade det trevligt, Andreas kom sedan och joinade.

Hemfärd, handlade med Dennis sedan hem igen och vänta på skjuts till Memento, med Andreas, Nyman, och många fler. Dansat med tidigare nämnd Andreas och hittade även stora delar av min klass där så dansade med dem kanske ännu mer. Hem vid 3 och fick äta Dennis nybakade Oliv och tomatbröd. MUMS!


På fredag kom 4 från Övik hit och stökade på.

Lördag, ont i halsen som jag vet inte vad, stress hela dagen, fått vila 5 min...

Bad om hjälp fick mest spydigheter tillbaka. Maten blev serverad, jag hann äta ett kycklingspett.

Folk gick därifrån och ockuperade Dennis dator och började spela och hålla på (jättesocialt och bra) så det var jag och ett litet gäng som satt ute och pratade och hade trevligt i kylan medans Dennis förgäves försökte få de andra att lämna datorn och komma ut.

Sedan gick vi in, och tack till jättesnälla Andreas och Sebastian som hjälpte mig att städa undan kaoset i köket, jag hade gått under utan er hjälp.

Sedan blev det lite trevligare några av smitarna kom och spelade kort med oss.

Linnea var inte så hajj på vändtia utan försökte bara byta sina kort, det måste nämnas!  


Och så kom söndagen.....


det blev dags för dem från Övik att åka och vilket kaos de lämnade efter sig, trodde att man lämnar ett ställe i samma skick som det var när man kom?, men kanske bara jag som tycker så "gammalmodigt".


Några av de underbara syner som mötte mig när jag klev upp:

Näsblod på dörrhandtag och spegel,

igenomrotade badrumsskåp,

plåster på toastolen,

tandkräm utsmetat i duschen (who does that???),

kapsyler överallt på golvet,

kolapapper i hela huset,

tomflaskor slängda bakom fåtöljen,

konstiga tabletter på vardagsrumsbordet (som åkte bort utan vidare funderingar),

doftkulor ur ett "doftäpple" som stog längst upp på badrumsskåpen låg i dusch och på golvet.

Ett väldigt kladdigt golv (antagligen fullt med cider, hoppas jag)

glömda kläder..

mystiska fläckar på golvet från kök till vardagsrum

snus i diskhon som var fylld med vatten (fy)

tallrikar och glas liteöverallt...



Ibland blir man bara så trött. Nästa gång vi har fest, ska jag inleda med en power point om vett och etikett, hur man använder en toalett och en soptunnas hemligheter...


Men, för att avsluta mer positivt:

Skönt att slippa skola imorgon, dock måste jag och Dennis ändå in till stan, och så ska jag få köpa mina studentskor ^^


Bye!!




Av Matilda Johansson - 28 maj 2011 10:14

Japp, hela dagen igår höll vi på att plocka och fixa för att kunna få plats för allt folk som skulle sova här, 3 stycken kom från Övik med bil och vid 12-tiden kom den sista med buss.


Eftersom jag var den enda kapabel att köra så fick jag ta Dennis och hans bil och fara och hämta Jens. När vi åkte in i Sörberge hade vi en polisbil bakom. For in på macken för att tanka och polisen efter. Sedan kom de ut och ville se körkort (och jag har aldrig varit så nervös fast jag aldrig gjort nåt) det kan bero på att jga trodde att poliser kunde läsa tankar när jag var liten...

Efter de granskat mitt körkort blev det blåstest ( och jag som druckit två glas trocadero, hur fan skulle det gå    haha, lite väl tokig jag blev)

Men det gick bra, och vi var påväg hem.


Väl hemma börjar jag känna att jag har ont i halsen och hipp hurra nu har jag en svullen hals och skitont..   kan vara därför jag sovit som en kratta, gick till och med upp mitt i natten och tvinga i mig lite grädde för att göra det lättare att svälja utan att det gör så ont...


Jaja, idag är det iaf äntligen inflyttningsfest, jag har en massa saker att springa och göra så jag har inte tid att ha ont i halsen..

Byes!

Av Matilda Johansson - 18 maj 2011 09:35

Usch nu börjar det pirra, alla datum är uppskrivna och kaoset börjar lägga sig, så nu är det bara att vänta och se vad som kommer att hända.


Alla datum som är mer eller mindre viktiga inför studenten :

23/5: PA:redovisning..

24/5: studentfoto 12.30

25/5: mösspåtagning 15.00

7/6: egenvård och lärarmiddag...

8/6: tävlingar/dans...

9/6: busbacken 7.00

Student

11.30: stadshuset/mingel

13.00: utgång


tiderna är fortfarande lite luddiga men det kommer jag nog få reda på i sinom tid   


Det enda som är synd är att lärarmiddagen är så dyr, 385 kr för mat och dryck, men det kanske löser sig. Det vore ju kul att göra nåt för första/sista gången med vår älskade klass  .



Av Matilda Johansson - 14 maj 2011 23:12

Ja, bredbandet fungerar jättebra, det är en sån otrolig skillnad mot för det mobila som vi hade förut.

Nu sitter vi och ser på Eurovision Song Contest, eller ja det är mest jag som ser och Dennis spelar ett mystiskt spel där man är en dinosaurie som springer på ett löpband .


Och det otroliga har hänt, jag har skaffat ett WoW-konto... Kommer inte spela så mkt, har det just nu bara för att Sims inte vill instaleras men jag måste hålla med om att det är ett socialt spel, jag hann inte vara inne länge förrän några randoms bjöd in mig till en guild (grupp). Menmen det kanske är bra, nu kanske jag kan få lite mer förståelse för varför Dennis spelar  .



Så, nu ska vi snart få tävlingsresultatet, ooh spännande?? Nä inte riktigt, inte min musiksmak egentligen men eftersom vi inte har fler än 4 kanaler att se på så blev det detta. Så Byes

Av Matilda Johansson - 13 maj 2011 20:31

Jahapp, då sitter jag ensam i huset igen, Dennis har följt med Sebastian m.fl på lan, han hann iaf hjälpa mig att installera bredbandet innan han for så nu går det undan i vår lilla stuga.

Inte många veckor kvar alls till studenten nu och det känns som om jag faktiskt inte har koll på någonting, jag känner mig både upprymd, nervös och lite ledsen, nu blir det ju ingen mer skola på ett bra tag.

Min mage mår inte alls bra, IBS... kul då, inte äta sparris, mörkt bröd, fet mat, fiberrik mat, och vitlök, med mera   .
Just nu så struntar jag väl mest i det för jag vill inte riktigt inse att det är just den sortens mat som gör mig dålig, jag vill ju bara vara som förut...
Ska väl till en dietist som ska utforma ett matschema till mig, och jag ska få lära mig mer om vad jag kan och inte kan äta...

Ska kanske ta och baka lite, som jag alltid gör när Dennis är borta, men jag lär ju inte kunna äta ett skit av det jag gör så jag vet inte...

 

  
Ska iaf träna lite, lite situps och annat tjafs för att kanske få tillbaka orken och bli lite piggare. Sedan blir det hårinpackning, varm dusch, och pyjamasmys framför tv:n med katterna. Trevlig helg!

Av Matilda Johansson - 9 maj 2011 16:54

Ja det är bara till att vänta, har tagit prover för gluten, laktos och IBS.. Troligen är det sista anternativet om något, för de symptomen stämde bäst in.

Spruträdslan börjar nästan gå över, kan bero på att de som sticker är duktiga och tar små nålar till mig.  


Dennis njuter av att vara matkunnig och veta vad jag ska äta om jag diagnostiseras med IBS, för min del räcker det med att det smakar gott åtminstone.. Men han är så duktig och omtänksam så  .


Sitter med världens huvudvärk, surprise? nä, och väntar på att grannens syster ska komma så jag ska fixa hennes hår, känner mig verkligen inte peppad men eftersom de har strulat så mkt så är det väl nu eller aldrig. Hoppas det går bra bara.


På onsdagen blir det bio med Andreas, då ska vi se Fast 5, han har redan sett den en gång men tydligen är den så bra att han måste bjuda oss och se den en gång till.


Nåja nu vill Dennis ha hjälp i köket, byes!

Av Matilda Johansson - 7 maj 2011 00:44

Sitter nu uppe i Övik med Dennis och ser lite på tv, går omkring med mina hålfotsinlägg och känner mig lång, ont som sjutton i fötter och höft men ändå känner jag att det blir bättre, den inflammerade tån blir inte belastad och kan läka ifred. Det kan nog vara det bästa som hänt mig att göra illa foten, annars hade jag inte fått inläggen och hade fortsatt att förstöra mina fötter/rygg och höft.


Nu har jag ist ont i magen 24/7.. Att det aldrig kan ta slut, alltid nåt jäkla fel, tänk va konstig jag skulle känna mig om jag var helt "normal" bara en stund...


Jaja, imorgon ska vi äta ute på en otroligt trevlig restaurang, det kommer bli awesome om jag kan äta dvs..


Byes!

Av Matilda Johansson - 2 maj 2011 09:10

Japp i söndags firade jag och Dennis 2 år tillsammans. Blev kanske inte så mycket firande för det gjorde vi några dagar innan genom att gå på bio och ha en massa mys, så gårdagen blev mest mys i soffan och filmoch så gjorde vi tacos   . Vi for även till Birsta och skffade lite frön och satte dem så snart har vi goda kryddor.


Haha såg en sak på facebook som gjorde mig överlycklig, nu kanske allt slutar.. Menmen man vet ju aldrig...


jaja nu ska jag ta bussen till sjukhuset, sedan blir det sushi med Jennifer


 BEY!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards