matildajohanssons

Alla inlägg under november 2011

Av Matilda Johansson - 20 november 2011 16:42

Just det, igår kom det hit en liten krabat som heter "mongis" men jag tycker han ser mer ut som en Sigge, så Sigge it is!


Han var väldigt rastlös och skulle ut och utforska allt på en gång, inga lugna puckar inte.

Våra tidigare katter Musse och Mysan blev lite sura och morrar lite men annars går det faktiskt rätt bra.

De somnade faktiskt alla tre i vår säng igår ^^


Tim och Nyman kom och hälsade på, de kom runt två och jag som ville sova men icke då. Sedan stanade de till kl 6 på morgonen. Då var det bara hopp i säng och sova några timmar.


Har det lite ensamt nu, Dennis sitter bara med kattens förre "ägare" i datarummet, och jag som inte riktigt känner mig så social gentemot dem sitter i vardagsrummet....


Nej nu ska jag se ett avsnitt av Bones, och njuta av lite te :)


Byes!

Av Matilda Johansson - 13 november 2011 21:40

Sådär, nu tar jag och slappar i soffan med lite popcorn och cola/ vatten. Får en ledig dag imorgon sen är det dags för jobb igen  . Jag hoppas bara att benhinneinflammationen kan ge med sig lite så det inte gör så ont att gå.


Ska jobba frukost själv en dag oxå, är lite nervös, hoppas jag inte glömmer nåt bara!


Sen så har jag ju bakat en massa, bland annat jitterbugg som faktiskt blev riktigt lyckade om jag får säga det själv. Så blev det ju lite sockerkaka, havrekakor och muffins, men de sistnämnda har Dennis redan ätit upp.


Mysan har förföljt mig hela morgonen innan jag skulle på jobbet, skrek så fort jag inte gick och bar henne, liten sötnos då ^^.


Har inte så mycket att skriva faktiskt, men dock en massa tankar som jag känner att jag inte kan skriva här.


Såg på reklamen på 3:an att en kille som heter Martin ska vara med på det där programmet där de ska vara så lik en kändis som möjligt.

Denne Martin uppträdde med sitt band på jakt och konf. när vi hade en stor premiärmiddag i det stora konferens-rummet. Det är ju lite kul

Av Matilda Johansson - 1 november 2011 13:07

Efter att ha haft en ledig helg så har jag dragit på mig en förkylning, med feber och allt som hör till!

Har dock varit ganska aktiv ändå, har hjälpt mor med att göra rullrån, de blev verkligen goda!


Har även varit och handlat igen, besökte nya Dollar Store, väldigt mycket folk där!!

Min mage är i kaos nu så det spelar verkligen ingen roll vad jag äter det blir bara samma ändå.

Så för att inte göra saken bätre så blev vi lata och åt på max, jag struntade fullständigt i min mage och njöt som bara den av maten, kan säga att det var inte kul att handla på Ica maxi sen :(


Nyman kom och hälsade på igår, han försökte lära mig snusa... Han snusar ju nikotinfritt nu så jag fick "en prilla" och försökte lägga den under läppen.. Jag kan ärligt säga att jag har ny respekt för snusare, jag fattar inte hur de får den att ligga kvar, haha. Men som sagt det var inget för mig, kommer aldrig att börja och det är väl bra det för jag var ju inte ens duktig på det ^^


Nej nu har jag inget mer att säga så nu ska jag njuta av mitt nyfunna intresse för mangote och se på lite Ncis :)


Byes!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards