matildajohanssons

Alla inlägg under september 2011

Av Matilda Johansson - 27 september 2011 22:33

Har nu ätit två olika sorters penicillin, har inte tålt någon av dem.. Den första fick jag magont och magkatarr av och den andra fick jag en konstig smak i munnen av, utslag på benen och eksem. Allt detta för att "Lille Gibbs" bet mig i fingret.. Dessa katter säger jag bara...


Jag tror det beror på penicillinet att jag inte kan sova, jag vaknar jättelätt och är jämt trött.

I måndags på jobbet märktes det väldigt tydligt i alla fall, snubblade och gäspade oavbrutet men jag lyckades komma igenom kvällen utan att tappa något alls!!!

Slutade vid 12 på kvällen och sedan skulle jag tillbaka och göra frukost vid 6.

Mängden sömn blev väl lite mindre än 3 timmar, och nu är jag riktigt slut i både huvud och kropp.


Sen så fick jag ett samtal av min bror för någon dag sedan om en kryssning till Riga, hur det blir av den har jag nu inte en aning om, men Dennis har fixat pass, jag har tagit ledigt på fredag.. Det känns ju dock inte som att vi kommer att komma iväg på den och just nu känner jag mig inte så peppad för det heller.

Av Matilda Johansson - 12 september 2011 13:58

Just nu sitter jag nere hos mor o far i mitt gamla rum (som numera är ett datarum).

Det är jättevarmt men jag kan ju inte ta av mig min tjocktröja för i den ligger det en liten kattunge som behöver få känna lite närhet.


Jag var för en stund sedan borta på mitt jobb och lockade lite på vildkatterna som fanns där, jag ska fånga dem alla men idag blev det bara en, men det är ju en början.


kattmamman är ju som sagt väldigt vild av sig och för att vara på den säkra sidan så utrustade jag mig med tjocka kläder och tog ett par gamla fotbollsbenskydd jag haft och satte fast dem på armarna ifall hon inte alls tyckte det var en bra idé att jag tog hennes ungar och gav dem ett nytt hem.


Det känns hemskt att ta barnen från en mamma på det sättet men jag vet ju att de får det bättre och jag skulle inte kunna stå och se på medans de fryser ihjäl i vinter + att mamman klarar sig nog bättre om hon slipper ta hand om en massa kattungar, det som är synd är väl att det bara kommer att komma nya kattungar hela tiden. 


som sagt just nu sitter jag hos mor o far och väntar på att min bror Patrik och hans sambo Elin ska komma och hämta sin lilla kattunge.

kanske kommer den även att få ett bad när den känner sig lite mer hemma hos dem, för det kliar även i mina ögon just nu.


Och imorgon fyller jag år, undrar hur det kommer bli, jag brukar ju inte tycka om att fylla år, men kanske i år blir annorlunda??


Vi får se, BYES!!

Av Matilda Johansson - 1 september 2011 23:07

Yes, idag fick jag min första lön, det känns ju hur bra som helst!

Det är väldigt skönt att ha något att göra nu på dagarna, även om fötterna brinner när jag kommer hem. I onsdags hade jag min stegräknare på och efter dubbla pass från 11 till 16 och 19.30 till 01 så gick jag lite över 16.000 steg, och enligt nåt mumbo jumbo så ska man ju gå 10.000 per dag för att få ett hälsosammare liv, nå det klarar jag ju galant med det här jobbet 


Efter jobbet kröp jag hem och duschade bort all mat och kökslukt, dock så har min älskade skinnjacka börjat lukta friterat och lax så den får stanna hemma från coh med nu!

Sedan drog jag och Dennis ner till Birsta och jag inhandlade lite jobbkläder, en ny parabol och en massa mat.


Vi åt på Max vilket inte var det bästa med tanke på min mage, men jag mådde faktiskt skapligt, jag känner mig mycket bättre nu när jag kör strikt på laktosfritt, och försöker undvika all annan mat jag inte heller kan äta. Jag har kommit in i en period då jag mår lite bättre, så jag får se hur länge den håller i sig denna gång, så kanske jag får äta mig mätt någon gång iaf!


Nej för sjutton nu ska jag sova, börjar 16.00 imorgon och jag planerar på att sova bort hela dagen  


Byes!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards