matildajohanssons

Alla inlägg under september 2012

Av Matilda Johansson - 30 september 2012 00:32

Tog och städade bort de sista spåren av sommaren  nu, tog ner alla saker från altanen.. Lite sorgligt, var tog sommarn vägen liksom? Det var inte många vackra soldagar vi fick, men jag ska inte klaga (bara lite)....


Har lille Alfons uppe hos mig nu och han ska "sova över" hihi... Han har krypit in under en filt i soffan där han har det varmt och skönt, herre vad han har härjat, klättrat på soffan och jagat både mig och alla leksaker som ligger på golvet.


Läste någonstans om en sån där "fem frågor grej" i en tidning, de pratade med en bloggare som pratade om att skriva en bok. Konversationen gick lite såhär:

 - Från bloggare till författare, håller du på att bli seriös?

-det är faktiskt jävligt seriöst att blogga ska jag tala om för dig! Ibland har jag bilder i den och allting.

    Ja lite så känns det faktiskt, när jag lyckats komma ihåg att lägga in en bild då känner jag mig väldigt bra haha.


Nu har de iaf äntligen börjat ta itu med väg 330 ( den som vi måste köra varje gång om  vi ska någonstans, om vi inte tycker det är jättekul att åka andra vägen och förlora typ fem minuter av vår värdefulla tid, ni vet att man ska ju ta vara på varenda sekund och varför spendera dessa sekunder på att åka en väg som är bättre, när man kan köra samma gropiga älgfyllda som man gjort sedan urminnes tider??) Hamnade iaf bakom en maskin som  rev bort asfalten, och efter den var en liiiten liiiten vält som skulle försöka platta till den röra som asfaltsätaren gjorde ( det heter säkert något mycket mer coolt men men). En remsa asfalt av varierande storlek lämnades i mitten av vägen och på kanterna och sand/jord/grusblandningen som låg där under var inte rolig att köra på.. Var kanske ett litet smakprov på hur vägarna i vinter kommer att kännas ifall jag någonsin skulle köra rattfull och med sommardäck medan jag gasar med stilettklackar och har en badring på huvudet... hursomhelst så hoppas jag att vägen packas lite bättre snart, lär ju bli så när det är rätt mycket trafik men fram till dess så kommer jag nog åka "omvägen på fel sida älven" 


nu sitter jag  och tydligen ser jag på Nikita, och tydligen har jag druckit upp mitt glas trocadero, detta går icke!! Ska ta mig igenom första säsongen av New girl istället och fylla på mitt glas  . 


Nu!! Lite onödigt vetande:


* Hugh Jackman tackade ja till rollen i X-men endast  för att han fick använda ordet Fuck i filmerna*


*Abraham Linkoln hade egentligen en väldigt gäll och ljus röst*


*I London finns en biograf där det finns "ninjor" som smyger omkring och hyssjar åt högljudda besökare* 


Trevlig lördag på er alla!!




Av Matilda Johansson - 29 september 2012 01:53

Höll på att säga att jag nyss kommit hem från jobbet men det var inte riktigt sant, har varit hemma en stund har bara inte orkat kolla på klockan, men gjorde det nu och såg att den var mer än vad jag hade hoppats på. Värmde nyss lite mat och det satt  ju inte helt  fel.


Har jobbat kväll och haft hand om två gäng, det ena ett tandläkargäng från stan , och i det andra var min kära kollega Maria med bekanta. Har blandat lite roliga drinkar och även hamnat lite på kort, hur hon nu lyckades övertala mig till att sitta och  kramas med en uppstoppad iller vet jag inte riktigt men det är sånt man får ta när man jobbar på Östanskär Jakt & Konferens..Se upp för dårarna!!!


Idag var sista passet innan helg och nu har jag några dagar långledigt, konstigt det kommer kännas att vara ledig en hel dag , elelr flera dagar i följd, sånt är man ju inte alltför bortskämd med   . Inte för att jag klagar, absolut inte jag älskar mitt jobb och alla stollar man träffar där varje gång man jobbar!


Alfons ( ibland Adolf) växer och utvecklas och har kommit på att bitas är nog det bästa i hela världen . Hade honom här uppe en dag och gav honom då lite surimisticks ( crabsticks, eller vitt fiskkött smaksatt med krabba) trodde han hade satt biten i halsen för han började väsa, men det visade sig att han tyckte att datakabeln och min fot var alldeles för nära hans mat och ville skrämmas lite genom att morra lite, ursött tyckte jag  .


Dennis har varit i Övik hela veckan och jag har haft hela huset för mig själv, urskönt haha ^^.  Har städat och haft mig på den lediga tid jag har hade.går kväll testade jag min lycka med macroner igen, denna gången gjorde jag smeten från grunden, den fick alldeles för mycket luftbubblor i sig och citronkrämen som jag skulle göra till blev sur som bara citron kan bli huvva.. MEn gjorde iaf klar dem och stllde in dem i kylskåpet, tittade nu på dem när jag kom hem från jobbet och såg att de hade kollapsat totalt! Macronskalen hade blivit alldeles kladdiga på grund av citronkrämen ( och på grund utav att de sög redan från början) ... Så jag tror jag håller mig till den färdiga mixen man bara blandar med vatten , den blev mycket  bättre, men som sagt man kanske måste öva lite också!!


Nej nu har mitt hår torkat tillräckligt och jag ska ta och slänga upp lite onödigt vetande och sedan ska jag hoppa i säng, hemska tanke att jag nu måste sova på "min" sida av sängen, hmmmppff...Hela sängen är min sida av sängen!!!Så det så!



*Freddie Mercury lagade aldrig sina tänder, för han var rädd att det skulle förändra hans röst*


*När det kommer till grammatik  har det amerikanska teckenspråket  mer saker  gemensamt med japanskan ( i talform) än vad den har med engelskan i  talform *


*Tatueringar är svårare att ta bort på rökare än ickerökare*


* Tre män stämde reataurangkedjan Hooters  för att de ej fick jobb som servitörer där, de vann! Och blev 19,100 dollar rikare* 


Av Matilda Johansson - 20 september 2012 20:31

Japp! Idag är en sån dag, en sån dag då jag bara vill gömma mig under ett täcke, dricka en massa sockerbombad läsk och äta precis vad jag vill... Varför gör jag inte det? Jo för att jag inte kan, för att då kommer jag att ligga under det där täcket och önska att jag aldrig ens tänkt tanken på mat..Och varför är det en Sån dag? 

Jo för i måndags var jag på sjukhuset och tog bort ett födelsemärke på hakan, det gick rätt bra under själva proceduren, lite lagomt bedövad. När jag går därifrån känner jag att hela högra sidan domnar av och börjar hänga ( skitsnyggt) känner mig även lite vinglig men tänker inte mer på det. Äter lite innan vi for hem och på vägen hem blir jag så sjukt illamående och ännu yrare.

jobbade senare på kvällen, vilket gick relativt bra var bara ett litet gäng och de skulle vidare upp på spa ( roliga var ju att mitt ansikte fortfarande var bortdomnat, var bara att inte le eller prata så mycket) Fortfarande är jag skityr och har haft ständig huvudvärk sen i måndags. Nu är jag ledig i två dagar och ska försöka vila så mycket jag kan innan nästa vecka.


I onsdags var jag på sjukhuset igen för att ultraljuda gallan. Var inget fel på den, inte heller de andra organen han tog och kollade på (bara för att), bra på ett sätt, men jag vill ju så gärna ha ett svar. Nåja, har fått en ny tid för någonting (stod inte vad de skulle göra, haha sjukhuset har börjat med överraskningar) spännande!!


Lille Alfons växer och blir större, sitter nere hos mamma så fort jag har en ledig stund och bara myser med lillskiten.   

På bilden har han bara varit hos oss i någon dag. Underbar liten varelse :)


Nu ska jag ta fram skissblocket för jag har börjat rita lite igen eller kanske så tar jag och somnar i soffan ^^

Av Matilda Johansson - 12 september 2012 01:58

Har nog inte riktigt vilat upp mig från förra veckans jobb, jag är så sjukt trött, har haft ont i huvudet varenda dag.

Bläsch, vill bara sova nu!!!


Satt nyss och tänkte på att jag fyller år imorgon, ska även jobba på kvällen men vad gör det?

Helt sonika så tänker jag på facebook, det är alltid kul att sitta runt midnatt och se när klockan slår tolv och vänta på att de första grattishälsningarna kommer, börjar tro att ens födelsedag eller något annat för den delen inte räknas såvida det inte skrivs på facebook. Kommer sitta imorgon natt och tänka "let it begin" med mörk och mystisk röst och ett ont flin i ansiktet haha, nä men det är kul, även om många inte skulle gratta om de inte sett det på facebook ^^ är precis likadan själv även om jag kommer ihåg de flesta av mina vänners födelsedagar, men det verkar helt enkelt inte vara officiellt förrän man gjort det på facebook.


Katten som jag tog hem äter, springer omkring och sover, men den har inte bajsat än och det gör oss här hemma rätt oroliga. Den har bott hos oss sedan förra torsdagen, men den är inte slö och den verkar inte vara uppsvälld eller ha ont. Var till vetrinären idag och de gav honom vätska och vi fick med lite paraffinolja som vi ska späda ut maten med. Hoppas, hoppas att allt är som det ska vara och att  magen kommer igång snart! <3


Dennis började snörvla och hosta för några dagar sedan och nu börjar jag känna av det också. Jag har inte tid att bli sjuk nu, nästa vecka verkar det bli rätt mycket jobb. Men aja är bara ett pass kvar nu denna vecka (kanske) och sedan ska jag kurera mig och bara vila!


Nej nu har det nog blivit varmvatten oah jag ska duscha av mig all älgköttsstank och sedan hoppa i säng! Ha det bäst :)

Av Matilda Johansson - 8 september 2012 02:52

I torsdags när jag jobbade kom några gäster in och gastade, det låg en liten kattunge utanför som inte rörde sig (inte så konstigt när det stod en massa folk omkring och gapade). Jag gick iaf ut och mycket riktigt där låg en liten söt kattunge. Kattmamman hade lämnat ungen och satt längre bort med sina två andra kattungar (som var mycket piggare och större, lillan hade nog inte fått så mycket mat och var rätt svag). Jag lyfte upp kattungen och gick bort med den till mamman, ungen pep lite men mamman gick därifrån och verkade inte bry sig så mycket ( kattmamman är en av de tamare "vildkatterna" borta på jobbet så hon springer inte när man kommer utan hon kommer fram till en och gosar (så hon blev inte skrämd).

Men iaf hon verkade inte visa så mycket intresse och jag som har ett hjärta som blöder för djur som har det svårt, ringde hem till mamma och sa att jag hade en kattunge i min famn, och jag trodde inte den skulle klara sig om jag satte ned den igen.


Sagt och gjort, katten hamnade i en kartong och jag tog med den hem till mor. Hon har matat den och tagit hand om den medan jag har varit på jobbet, och idag försökte jag lära mig hur jag skulle göra för att mata den. Katten är fortfarande så liten att den diar och det kan inte varit länge sedan den öppnade ögonen, den kanske är en månad gammal. Vi matar den med nappflaska och idag när jag gick ner var den mycket piggare, den gick mycket bättre, pep mycket högre och den bets och snuttade. 


Jag sitter och funderar på vad den ska få heta, eftersom den är så otroligt liten  (mycket mindre än syskonen) så kommer det säkert att bli något sött och gulligt ^^.  Vad jag hoppas på nu är att allt går bra, att den växer normalt och får mer kraft, men skulle det inte gå bra har vi gjort allt vi kunnat och den skulle slippa dö utan att någon skulle sakna den eller utan att ha fått en chans. För det är det som jag tycker är viktigt, att den får en chans. Jag skulle inte stå ut med att veta att jag skulle kunna göra något men inte gjort det. Jag har alltid tyckt det var viktigt att ta hand om de svaga, och då jag känner mer empati för djur än för människor så är det även dem jag vill rädda, och just katter som jag älskar så mycket är en riktigt svag punkt för mig.


Djur för mig är oskyldiga varelser som inte har bett om att blir dåligt behandlade, de har inte bett om att få sin ägare, och det är människans skyldighet (då de valt att ha djur) att värna om dem och ta hand om dem, och att se en liten försvarslös katt som ligger ute i blåsten och veta att jag endera kan ge den ett hem och en möjlighet till ett bra liv eller att jag kan lägga tillbaka den och att den kanske fryser/svälter ihjäl eller växer upp till en till vildkatt som kommer yngla av sig och göra mer inavel, nej jag skulle inte kunna det. Jag vet att det inte är en stor insats och att det bara kommer att komma fler ungar, men jag har i alla fall inte bara stått vid sidan om och sett på!


Det blev ett riktigt långt inlägg men jag kände för att skriva av mig lite... Ska gå och sova nu, blir snart jobb igen, och jag måste vakna och se till lillan först :)




Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards