matildajohanssons

Alla inlägg under januari 2013

Av Matilda Johansson - 31 januari 2013 15:15

Har nu börjat blogga på blogg.se istället så om intresset finns att fortsätta läsa så är det där jag kommer att vara mest. Kanske kommer att skriva här någon gång också men mest på den nya bloggen


 http://matuldans.blogg.se/


är adressen ifall ni är intresserade :)


Ha det bra och tack alla ni som följt mig här  <3

Av Matilda Johansson - 8 januari 2013 21:00

Ja om det är någon som har missat det så är det tisdag idag. Jag har inte gjort så värst mycket idag, burit in lite ved och bakat knäckebröd (som blev lyckade denna gång). Förra satsen jag gjorde hade jag inte inne tillräckligt länge och jag hade inte kavlat tillräckligt tunt, men skam den som ger sig!


Sitter och ser på inkognito på tv4, dubbelt upp med Per Morberg då jag såg sveriges mästerkock innan ^^. Bra miniserie, och jag älskar när Per blir allvarlig och pratar så myndigt, han är lite av en svensk Tony Stark   

Dricker ett glas vin (alkoholfritt såklart). Denna gång blev det ett nytt vin som heter Loxton Cabernet Sauvignon. Smaken när vinet ligger i munnen är rätt bra men eftersmaken är som att suga på tändstickor, det smakar svavel så in i graven! Nej jag håller mig till Natureo!


 Mitt sötsug har försvunnit!! Har inte avlagt något nyårslöfte, för varför ska  det garantera att det kommer att hålla bara för att man säger det sista dagen på det gamla året.. Men efter allt socker jag fått i mig under jul/nyår så har jag totalt tappat sugen på godis och sånt. Dricka smakar alldeles för sött, godis gör att tänderna ilar.


Nej jag ska ska som utlovat lägga in lite fler onödiga fakta, eå enjoy!



*En studie som gjordes på 23 mer eller mindre skalliga personer visar att det tydligen har en positiv effekt  att smörja in huvudet med löksaft, min fråga är du beredd att dofta urk för att möjligen få tillbaka lite fjun?*


*Att överdosera kaffe kan ge dig hallucinationer, men det krävs extrema mängder ska jag tillägga*


*Ni har väl sett de tre ränderna på Adidasskor, de såldes av Karhu sports till Adidas för 1600 euro och två flaskor whiskey*


* Godisringar ( de med en "godisdiamant" som finns i diverse färger) de uppfanns som ett substitut till barn som sög på tummen*


*Äppelkärnor inehåller cyanid*


*Pistaschnötter kan självantända*


* Män och kvinnor ser färgen rött på olika sätt


* Om du inte spolar toaletten efter dig i Singapore så kan det bli 500 dollar i böter*


* Serien Powerrangers var bannad i Nya Zeeland till 2011, trots att den är inspelad där*


*Kina producerar 50% av världens äpplen, tvåa ligger Usa som producerar ynka 6% *


*Videon till Britney Spears "baby one more time" spelades in i samma skola som Grease spelades in, killen som Britney är kär i i videon är hennes kusin, modellen Chad Spears*


*Hulken skulle egentligen vara grå för att inte stöta sig med någon folkgrupp, men Stan Goldberg som färglade fick inte till samma grå färg i de olika rutorna utan när de skrevs ut så blev de alla möjliga olika nyanser, Stan Lee (skaparen) såg en ruta där hulken var grönaktig och blev inspirerad*


* Den första officiella amerikanska seriemördaren var en kvinna*


*Ön Fiji brukade inte ha änkor, varför? Jo för att när mannen dog så ströps kvinnan för att de ansåg att mannen förtjänade att ha sin fru med sig på andra sidan*


Huvva nu orkar jag inte mer, det fanns inte så många roliga och udda fakta denna gång men jag hoppas det duger en liten stund :)



Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards