matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Dubbelgångare, ett kommande mode eller bara läskigt?

Av Matilda Johansson - 11 augusti 2012 14:28

Nu har det tydligen blivit väldigt populärt med att ta reda på vem ens dubbelgångare är. Det finns applikationer på facebook där man kan ta reda på vilken kändis som är mest lik en ( även om det inte alls stämmer i de flesta fall). Det står även mycket om att många kändisar 

är extremt lika varandra, till exempel Katy Perry och Zooey Deschanel.


Jag såg min dubbelgångare för första gången när jag gick i andra klass på gymnasiet. Jag gick runt på In:gallerian och gick i riktning mot Vero moda. Plötsligt ser jag att ut genom dörrarna på Gina tricot kommer JAG gående. Jag tänkte vad 17 gör jag med de där människorna jag inte ens känner, men sedan gick det upp för mig det var ju inte jag, jag stod ju här. Hon tittade på mig och såg minst lika förvånad ut hon. Vi hade till och med samma klädstil.
     Vi pratade inte eller så och efter det såg jag henne inte fler gånger, men jag tycker ändå att det var intressant att hon kanske var härifrån och jag aldrig märkt det förut.
För något år sedan hände det igen. Min vän Nyman var i Birsta och for omkring. Plötsligt får jag ett sms av honom där han undrar varför jag inte hejade när vi möttes i någon korsning eller vad det nu var ( kommer inte riktigt ihåg). Uppenbarligen var det inte jag då jag satt hemma, utan det var min dubbelgångare igen.
 
Tredje gången gillt. För några månader sedan satt jag och min sambo framför varsin dator. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men jag tror det var en tjej som var bjuden till något evenemang vi också var bjudna till men som jag inte kunde gå på för att jag jobbade. Hur som helst, min sambo såg hennes bild och undrade varför jag hade ett fejkat konto på facebook. Jag undrade vad 17 han pratade om och kollar på bilden. Det var "jag" igen, med långt lockigt hår denna gång och kraftigt sminkat ansikte. Detta var dock inte tjejen som jag sett tidigare utan en tjej som lyckats på ett kort (alla andra på hennes sida såg inte alls ut som mig) att se ut som mig. Det var riktigt läskigt, att för en sekund tro att man tittar på sig själv som lever ett helt annat liv än en själv.
 
Nåja, jag har ju alltid velat ha en tvillingsyster, detta kanske är det närmsta jag kommer att komma. haha
 
Nej nu ska jag ta och göra mig iordning ska fara och ha en trevlig grillkväll med nära och kära :P
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards