matildajohanssons

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Matilda Johansson - 29 augusti 2012 21:34

Nu är det bara dagar kvar till kalaset, och det känns som att säcken håller på att knytas samman, att allt fixar sig. Det är mest småsaker kvar att köpa. Skulle egentligen jobba lunch på lördag, men eftersom vi ska förbereda och möblera så kändes det bättre att veta att jag har dagen fri. Kul att samla  familjen lite och även ha sina närmsta vänner där ( så man kan vara lite knäpp emellanåt).

Det är nog bra att jag inte jobbar lunch ändå, eftersom jag ska jobba kväll på fredagen och då vet man ju aldrig hur sent på kvällen jag kommer vara kvar. Skulle säkert vara jättetrött och somna runt sju, på min egen fest....Nice!


Dennis fyllde ju år igår och han for upp till Övik för att ta emot sina gratulationer där, och idag kommer han hem. Tänk att på den lilla tid han är borta så hinner jag sakna honom :) Det enda jag inte saknat är datorns surr ifrån datarummet, så skönt att den är avstängd, haha.


Nej nu ska jag snart ta och sova, ska volymtånga håret först bara och ta och lägga några lager nagellack på naglarna så jag kan bygga upp dem så de inte går av (snälla håll tills på lördag, så jag iaf får ha långa naglar någon enstaka gång ) sedan ska jag göra ombré-naglar. För er som inte vet vad det är så är det typ samma princip som med den där hårtrenden ( blekta toppar/pastellfärgat)

Man tar en tresidig sminksvamp och tar de färger (typ hur många du nu än vill ha/får plats med) sedan duttar man/vaggar över nageln tills man är nöjd med resultatet. Jag Tycker det brukar bli lite för kladdigt för min smak så jag målar nageln med en "grundfärg" och sedan "duttar" jag på tipparna så det blir lite fransk manikyr över det hela. 

Nåja jag ska sluta prata om det och faktiskt göra det! 


Ha det!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards