matildajohanssons

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Matilda Johansson - 20 augusti 2012 15:58

Imorgon är det dags för jobb igen och jag sitter och peppar och väntar på att få veta lite jobbtider. Satt även och tänkte på att både min solbränna och mina magrutor som jag kämpade fram under sommaren börjar försvinna lite. Jag har väl inte varit så jättenyttig i sommar men min lilla viktuppgång beror inte på det.


Jag har varit aktiv hela sommaren, tränat inne och gått/sprungit ute.

Det syns på mina lår för de har blivit muskulösare (typ ridbyxlår haha) och jag har fått göra mig av med mina favoritshorts pga av att jag har för muskulösa ben nu ^^. Det är bra att jag gått upp i vikt och att jag har kunnat hålla mig någorlunda på samma nivå. Det har gjort att jag sover bättre, inte vaknar så jättemycket, mindre irritation och konstant hunger. Men jag känner att det är påväg att ändras, jag har redan börjat pendla lite i vikten ( vet ej om det beror på att jag börjat jobba, eller nåt annat) men jag hoppas jag håller mig på samma nivå, det är dels därför som jag hållit igång under sommaren, för att min kropp inte ska få en chock när jag börjat jobba igen.


Tillbaka till solbrännan och vikten, fick en plötslig känsla när jag stod på vågen (jag har gått upp i vikt, jag kanske är tjock) allt detta på grund av att jag inte kommer i ett par shorts (eller jag kan ha dem, men de sitter inte bekvämt över benen). Jag gick och ställde mig framför spegeln och tittade på min kropp. Javisst, jag ser inte mina rutor lika tydligt men de finns där, jag har en platt mage och mina revben syns lite. Hur i helvete kan jag ens för en sekund tro att jag är tjock?? Det är bara dumheter. Och min viktuppgång beror inte på att jag har ätit fel utan för att jag har tränat och äntligen lagt på mig lite muskler. Skulle jag sluta röra på mig så skulle de små kilona snart ramla av mig igen.

Att jag ens tar åt mig av de utseéndefixerade medierna, det får mig att må dåligt. Jag är vacker på mitt sätt, jag är hälsosam och jag är stark, jag tänker inte bli hjärntvättad och manipulerad att tro att jag inte duger för det gör jag!


Jag motionerar och tränar för att jag behöver det, jag är rastlös och vill gärna röra på mig och dessutom lindrar det mina magsmärtor att gå ut och gå varje dag.

Nu är det slut på mitt klagande för denna gång. Jag ska gå och ge hundarna mat tror jag och sedan ska jag gå ut och gå med dem och bara ta hand om mig, för imorgon kommer det folk som jag ska ta hand om på jobbet!


Ha det bra!


*Forskare kokade ihop en gryta gjord av en 36.000 år gammal bisonkalv. De sa att det smakade "acceptabelt"*

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards