matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Planering och bakfanatism!

Av Matilda Johansson - 2 juli 2012 19:52

Börjar tro att jag är beroende av att baka. Kan bero på semestertristessen haha.

Är så sugen att göra en blåbärspaj, och snart ska jag ta och ge mig på att göra macroner. Dock är jag inte lika sugen på att äta det jag bakar, men ingen anklagar mig för att vara normal  . 


Har lånat en hel kasse med filmer av Patrik så jag hoppas nästan på en regnig sommar, okej kanske inte för jag måste försöka få lite mer färg men ibland är det bara skönt att skita i allt och dö lite i soffan!


Sedan har jag börjat göra listor över folk jag ska bjuda på min 20-årsfest. Är ju som sagt kontrollfreak, så jag vill ha listor och gott om tid att planera. Ska vara på spat på mitt jobb, det är ju perfekt att jobba på ett konferenscenter!

Eftersom jag inte vill ha en stor fest och det vill inte min morbror heller så slår vi ihop kalaset lite. Han bor ju ändå i Stockholm så vi passar på när han kommer upp. Svårt att veta vilka man ska bjuda, folk ur familjen är ju klart, och mina närmsta vänner.


Lite tråkigt att jag inte har lite fler tjejkompisar bara, jag vet inte varför det har blivit som det blev men jag antar att jag inte går lika bra ihop med tjejer som killar. Det kanske är dags att bli lite mer utåtgående och välja kompisar som stannar, som hör av sig tillbaka och vill vara med mig för mig och inte för den person som jag var, jag vill inte ens tänka på hur lättmanipulerad jag var. Trodde jag var viktig men sedan var det, " jag är efter kan du göra min läxa?" Visst en gång tyckte jag det var okej, jag hjälper gärna en vän, men när det sker upprepande och när jag väl var sjuk var det inte samma sak, då var det "aw synd att du hamnar efter". Att jag låtit det hända så många gåmger kan jag inte förstå. 


Nej slut på att låtsas att det är synd om mig, jag har mina bästa vänner som betyder allt och de har alltid stöttat mig, och jag vet att de tycker bättre om mig nu när jag vågar säga nej och tänker mer på mig själv. Konstigt att jag mest bara har killkompisar, jag som iaf de senaste åren har velat ha typ tjejkvällar och sånt hahaha, skulle vara skönt att ha tjejer att skvallra med men skulle inte byta bort mina vänner för allt i världen! Inget bullshit och drama med dem iaf, tummen upp för det!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards