matildajohanssons

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Matilda Johansson - 3 juli 2012 18:30

Har sovit riktigt kasst inatt, vaknat hela tiden och kunde liksom inte riktigt hitta det där sköna stället på kudden utan jag låg bara och vände och vred på mig. Inte blev det bättre att magen började värka, om jag inte visste att min blindtarm var borta så skulle jag kunna tro att det var den som spöka!


Vid 8 skulle iaf Dennis åka in till stan och gå på "AA-möte" (Anonyma Arbetslösa). Nä men nåt möte iaf^^. Dundrar och har sig (han smög säkert men när det enda jag vill är att få sova så blir varenda litet ljud så fruktansvärt irriterande. Han släpper in katterna och precis när han stänger dörren så sätter Mysan igång med att skrika vid dörren. Jag blir skogstokig, skriker saker om att jag vill sova, så Musse som ligger bredvid i sängen blir så rädd att han ramlar ner, stackarn   . Jag kliver upp och släpper ut Mysan, klär på mig för jag lär ju ändå inte kunna sova mer, och rätt som det var så kom Dennis tillbaka igen. Då tyckte jag det var lika bra att följa med, så vi åkte in till stan, jag tog och solade lite och letade en klänning. Jag som har en garderob bestående av svart och grått vill ha lite mer roliga färger nu till sommaren. Tog och testade lite klänningar men jag tycker jag bara ser konstig ut, klänningen ser glad ut men mitt ansikte ser inte ut att trivas haha.


Efter en rätt misslyckad klänningsjakt tog vi och åt sushi, beställde 15 bitar var ( kombinerad frukost/lunch), jag blev som vanligt klar först, inte konstigt att jag har problem med magen när jag bara slänger i mig maten, jag är som en glupsk labrador. Tog Dennis 4 sista bitar också, så nu är mitt personliga sushi-rekord 19 bitar. I bilen påväg till Birsta dog jag, fy tusan vad ont jag fick i magen, men jag kunde bara inte lämna sushin så jag får skulle mig själv.


Väl hemma tog jag och hjälpte mor med att plantera om blommor, fick även mina egna blommor omsatta, skönt  att ha det gjort .

Jag tror det är min magkatarr som spökar för nu suger det i magen igen, men jag vet att normalt så är jag inte hungrig om jag äter sushi så jag får ta en magtablett och hoppas det går över, om inte får jag hitta på nåt att äta, för hungrig det vill jag inte vara!


Har en tanke, de som känner mig vet att jag älskar onödigt vetande, läser på en sida jag avgudar och tror att jag kommer att börja avsluta mina inlägg med ett litet onödigt vetande, kunskap väger inte mycket som det sägs. Så här bjuder jag på två, de är inte så konstiga eller roliga men det är ju egentligen rätt onödigt att veta dem eller?


" En hektar brukade vara den mängd jord en oxe kunde plöja på en dag".

" Bibeln är den mest stulna boken från bokaffärer".

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards