matildajohanssons

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Matilda Johansson - 23 juli 2012 18:19

Japp idag hade jag ställt klockan på en rätt normal tidig tid, ville jag kliva upp?? Icke! En timmes snooze fick det bli och sedan upp och hoppa. For in till sjukhuset med några "tag själv prover", väl inne fick jag veta att det skulle tas blodprover också. Det stod det ingenting om i papperen jag fått   . Nåja, där satt jag iaf i stolen och väntade på att bli tömd på blod. Medans jag satt där så skulle sköterskan märka proverna jag tog med mig, jag hade förklarat vilken som var vilken men hon drulla till det så hon visste inte vem som var vem, suck.. Så hon fick skicka dem till microbiologin där de skulle få ta reda på det....


Hon tog och rengjorde min arm och jag sa att jag var spruträdd och helst ville ha en så liten nål som möjligt. På sin halvbra svenska sa hon då att jag var stor och inte behövde liten nål. Vadå behöver, jag vill ha liten nål, har finfina vener så det är aldrig problem med att ta blod men nejdå. Hon kom med en nål som i mina väldigt nålrädda ögon mer liknade en strumpsticka. När hon fått nålen på plats så höll hon i den på ett konstigt sätt så varje gång hon sträckte sig efter en ny behållare så vinklade hon nålen så det gjorde skitont (och då är jag rätt smärttålig ändå, iaf när nålen väl är på plats haha). Jag frågade hur mycket blod de ville ha egentligen och hon missförstod mig antagligen och trodde jag menade hur mycket blod de drar på en dag, så hon svarade glatt "några liter bara". 

Jag som var lite seg att reagera på att hon missförstått mig blev rätt så rädd av det, tänkte att jag måste dra ur den där brandslangen de har satt i armen på mig, för jag vill ha lite blod kvar till mig också. Men som tur är så satt jag bara still och såg på hur de samlade tillräckligt med mitt blod för att kunna göra en mumsig blodpudding.

Den manliga sköterskan som var göralös och stod utanför och tittade på såg nog lika rädd ut som jag, jag tror inte han jobbat där så länge. Så när hon sa "några liter bara" så spärrade han upp ögonen och giock sakta därifrån.


For sedan in till stan en stund, åt sushi och köpte lite kläder på New Yorker som för övrigt är min nya favoritbutik! 

Bad en ur personalen på kicks att hjälpa mig med att hitta ett nytt mineralpuder som passar min nu lite brunare hud, har sett jättemysko ut med brun kropp och vitt ansikte haha. Vi stod och letade länge men kom fram till att den jag redan hade var bäst och jag satsade på ett solpuder att pigga upp ansiktet med istället.


Efter det blev det en tur till Birsta, köpte melondoftande ljus (mums) och när jag skulle backa ut från parkeringen var det såklart en drulle som var rätt nära att fara in i bakänden av min bil. Kul grej att de stod utanför sin bil när jag satt mig i min och började backa sedan när jag kommit ut så jag blockerade dem så fick jag vänta på en bil som backade ut framför mig, och då utan att se sig för så började bilen som jag blockerade att backa ut. Glömde helt bort att tuta men jag gav dem en så arg blick att de lyfte händerna och såg rätt rädda ut haha. Som tur är blev det ingen liten krock iaf.


"Råkade" bara åka in till ica maxi och köpa en massa juicer och frukt också, har ledsnat på dricka och sånt och det är godare med frukt!


En till liten "råkade-sak" var att jag "råkade" gå in på akademibokhandeln och köpa en ny bok ^^. 


Och nu till några onödigt vetande eftersom jag har råkat missa dem någon gång nu   :


* I Hiroshima finns det "permanenta skuggor" som skapades av den enorma kraften av atombomben som fälldes där*


*Nästan hälften av alla gjorda filmer misslyckas i Bechdel-testet. Det betyder att de inte innehåller en konversation mellan kvinnor  som handlar om något annat än män*


*En jockey vann ett lopp efter att han dött på hästryggen under loppets gång. Hans fans kom och grattade honom och upptäckte efter en stund (eftersom han varken svarade eller rörde på sig) att han var död. Anledningen till att han inte ramlade av var att han var så hårt fastsatt i sadel och stigbyglar*.




Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards