matildajohanssons

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Matilda Johansson - 19 juli 2012 21:46

Tisdag: Patrik kom och hämtade mig cirkus halv nio på morgonen, sedan for vi iväg ner mot Stockholm.

Vi stannade för lite mat på en mcdonaldsrestaurang efter vägen. Vi fick vår mat och började äta när vi ser en överviktig kvinna (notera att jag inte har något emot överviktiga). I alla fall, kvinnan kommer in på mcdonalds och börjar gå igenom restaurangen. Helt plötsligt säger en röst "var vänlig sväng vänster"!!! Det var hennes gps i mobilen som hon glömt att slå av. Jag och Patrik kunde knappt hålla oss för skratt och det roliga var att hon skulle till vänster också, in till toaletterna. Jag kände mig så elak som ville skratta men samtidigt kunde ju inte gpsen vara bättre tajmad.


Vi far vidare och kommer ned till Kjell och Karin (morbror och hans sambo). Far och handlar lite laktosfria saker och sånt. Väl hemma hos dem så gör vi hemmagjord sushi, grymt gott men sjukt stark wasabi.


Onsdag:

Denna dag bestod mycket av promenader, vi var tvungen att flytta bilen för det var bara 24-timmars parkering. For på lite affärer och köpte lite téer och småsaker. Hem och åt "afternoon tea" riktigt fancy   . Småslöade och sedan tog vi och gick en promenad runt Järvafältet. Då fick vi den brillianta idéen att vi skulle ta och gå på bio.

Vi gick till bion och såg att nya spiderman började kl 22.00 så det fick bli den. Gick in och betalade och blev hänvisade till andra sidan gatan för de hade tydligen en salong där också. Eftersom det bara var vi så sa hon att vi fick sitta var vi ville. Nice tänkte jag, tills vi kom in och såg att det bara fanns två rader haha. Men filmen var riktigt bra och vi hade trevligt. Efter filmen så var det bara hem och ramla i säng.


Tordag:

Kändes som vi inte gjorde annat än åt, frukost bestående av mackor, yoghurt och god blåbärsdryck (mycket för mig som knappt kan äta frukost utan att få ont i magen, men det gick faktiskt riktigt bra). Vi skulle åka hem vid tolv, men eftersom vi absolut inte fick åka hem hungriga så fick vi äta kycklingfilé med äppel- och avokadosallad. Gott och mättande. 


Så nu är jag hemma igen och njuter av en kopp av téet jag köpte. Jag som inte tycker om té. Ska nog ta och stänga av datorn, var så skönt att inte sitta vid den så mycket när vi var i Stockholm. Enda gången jag gjorde det var när vi skulle hitta lite saker till min och Kjells gemensamma födelsedagsfest.


Nej nu ska jag se klart fast and the furious 4 och sedan sova :) Bye bye.

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards