matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Sovfas, lördag och sjungande katter

Av Matilda Johansson - 24 augusti 2013 17:35

Vet inte vad som har hänt med mig nu, brukar alltid kliva upp senast nio då jag  inte jobbar eller har annat för mig, men nu ringer klockan vid nio och jag kan inte ens få upp ögonen, får hålla upp ett öga med handen och sedan känna mig in till badrummet sen är det bara att gå och lägga sig igen och vakna upp vid elva igen, lite mindre förstörd då. Det värsta är att jag har huvudvärk hela tiden nu, för jag kan inte sova till efter tio för då får min kropp för sig att jag sovit för länge eller är sjuk och då blir jag mosig och får ont i huvudet.


Måste försöka tvinga upp mig, även om jag bara tar mig till soffan innan jag somnar igen så är det iaf en början på ett stort fuck you till höstsegheten. Vilket i och för sig är väldigt konstigt för jag har alltid mått bäst på hösten, älskar hur löven byter färg och när vinden som blåser känns rå och kall och man äntligen får en anledning att ha jacka, vantar och halsduk utan att folk tittar snett på en!


Idag är det lördag, och jag är inte riktigt med på det. Känns mer som en måndag det skulle vara röddag på, lite såhär MEH... Är förkyld och den mystiska (antagligen en körtel) knölen på halsen har börjat spöka igen och gör riktigt ont, måste nog fara till en läkare ändå.. Skulle jag googla på symptomen så har jag väl hjärncancer... Lika bra att åka dit, bli söndeklämd och sedan få den ena penicillinkuren efter den andra som förstör min mage så jag inte kommer kunna äta på månader...


Nej nu blev det lite deppigt där och det går ju inte, nu ska jag berätta om min sjungande katt Musse!

Låg och halvsov i soffan och ytterdörren var öppen när jag hör ett ljud som kommer närmare och närmare, lät ungefär såhär "ääääiiiggggg, mmmmmvvvviiiigggg, iiiiiirrrrmmmmmmvvv", tänker va  i hela världen är det där. Sätter mig upp och in kommer en stolt kattjäkel med en stackars död trast i munnen.

Kattfan fortsätter in i köket och är påväg in i skafferiet (vars dörr den andra katten har lärt sig öppna, så den är öppen titt som tätt), jag säger NEEJ, och får tag i katten, bär ut honom med fågel i mun och håller en lång föreläsning för honom om varför vi inte vill ha in fåglar (sen kommer jag på att han är en katt).. Han tar fågeln, ser ordentligt förolämpad ut och går och sätter sig med den bakom bilen, där han börjar skrika ännu högre och fortsätter så i flera minuter tills jag går ut igen och frågar vad han vill, han tar fågeln och går iväg och sedan är det tyst.



Nu var det längesedan jag skrev lite konstiga faktan så det är väl dags för en omgång!


*Nirvana blev utslängda från sin egen releasefest*


*I ditt saliv finns en smärtlindrare som är sex gånger starkare än morfin*


*I Bhutan växer marijuana fritt och är till och med vanligare än vanligt gräs*


*Nicholas Cage åt magiska svampar med sin katt en gång. Katten kom in i hans kylskåp och åt upp några av svamparna som Nicholas förvarade där, när han upptäckt vad katten gjort så könde han sig tvungen att äta några svampar han med, "för att det vore oartigt att låta katten äta dem ensam"*


*Det finns ett pris som delas ut till folk som tagit livet av sig på idiotiska sätt*


*Att mentalt göra en sak, gör dig bättre på den. Hjärnan märker ingen skillnad om du gör den fysiskt eller bara i huvudet, kanske ska testa att tänka på några tusen situps då*


*Den bäst rankade skolan i USA har 2/3 asiatiska elever*


*Hälften av världena alla rondeller finns i Frankrike*


*Bilar i Manitoba, Canada lämnas olåsta ifall någon människa behöver skydd mot björnar*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards