matildajohanssons

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Matilda Johansson - 27 augusti 2013 21:12

Sitter och kikar på snygga tårtor som man kanske skulle försöka sig på att göra, inser att jag inte har sugarpaste eller nåt annat som krävs så imorgon blir det nog en vanlig gräddtårta som jag hoppas kommer duga till min lilla gubbe som fyller år. 


Mysan tycker tydligen att Maria Wern är intressant då hon sitter framför tvn och hoppar emot den när hon ser något som tydligen går att jaga.


Vet verkligen inte vad det är med mig nu, det går lite lättare att vakna på morgonen men istället måste jag sätta mig mitt på dagen och då är det nära att jag somnar. Har ont i huvudet konstant och med värktabletter blir det bara lättare en stund det går inte över helt. 


Vill inte vara ute och träffa folk, har dragit mig undan nu och jag ber om ursäkt för det, men jag orkar inte hålla humöret uppe när det onda inte syns fysiskt. Ingen ser att jag har ont i magen eller huvudet och då tror de automatiskt att allt är bra och att jag orkar lika mycket som vanligt. Men det gör jag inte, jag är lättretlig, känslig mot allt, ljud och ljus och jag är på sån tråkigt humör att jag inte vill utsätta andra för det när jag inte orkar prata så mycket. Det känns lättare då att bara låta bli helt, annars blir det max en kvart där jag bara svarar sporadiskt och egentligen inte är så engagerad i samtalet.


Bläh vad dystert det blev, nej nu ska jag gå coh lägga mig och kliva upp tidigt imorgon! På torsdag och fredag ska jag ju jobba på Coop så då måste jag ha mig upp i tid, så dags att öva!


Ha det bra alla ni!

Av Matilda Johansson - 27 augusti 2013 00:07

Idag har det varit en såndär lång dag, den började riktigt dåligt, men sedan blev det bättre. Elin med lille Alexander kom och de, mamma och jag gick ut på en promenad. Sedan vaknade Dennis och vi for till Timrå och tränade på Hälsohuset. 


Riktigt kass tid att åka dit runt femtiden, en massa "yngre killar" (haha i min egen ålder) var där och bredde ut sig på alla maskiner, tittade på en när man försökte gömma sig i ett hörn och man tänkte liksom nä men titta på nåt annat, typ den där muskeln du stått och pumpat de senaste 15 minuterna.


Väldigt få maskiner lediga när de var flera gäng på 5-7 killar som bredde ut sig i en ring för att kolla när en annan kille tar ut sig totalt på någon maskin. 

Lilla jag som inte tar så mkt plats och inte syns så mycket ville inte fråga om skiten var ledig eftersom de bara hängde på den så jag stod och såg konstig ut tills jag insåg att det finns en övervåning och jag går upp och hetsspringer på löpbandet.


Kommer hem och känner att jag inte riktigt är nöjd med dagens insats även om jag inte borde ta i så mycket när jag är sjuk. 

Vi gjorde i alla fall en sjukt god kycklingwok med kokosmjöl och en massa ingefära och då missade jag Idol första gången så jag tänkte "ja men jag ser det väl sen då" och så åt vi. 


Jag smetade på en sån där ansiktsmask som är svart och som torkar som man drar bort och som gör så in i norden ont, huga! Men bra det är den, det tycker jag verkligen. Huden blir så len och röd och öm efter man dragit bort den och det är så skönt att kleta på min underbara ansiktskräm aquasorce från biotherm, helt underbart!


Nu när jag började skriva detta inlägg insåg jag att jag ännu en gång höll på att missa idol, missade visst en kvart av programmet så det tar vi igen i reklamen på tv4play.


Åh nej, nu blir jag sådär hungrig igen!!! Måste nog äta lite mer wok ^^


Hejhopp!



Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards