matildajohanssons

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Matilda Johansson - 26 augusti 2013 16:57

Varför är  det jag som blir lidande när andra inte kan hålla vad de lovar. Säger man en tid, då håller man den tiden. Särskilt då jag vet att personen i fråga inte har ett enda jota på sitt "schema" som är viktigare. Eller ju det finns ju en sak som är viktigare än allt det, personen själv. Att vara så självisk är något jag inte kommer kunna förstå så länge jag lever...


När jag sedan ledsnar på att vänta varenda gång och gör saken själv får jag bara skit, då är inget bra jag kunde ju ha väntat... Nej det kan jag inte, för vet du vad? Jag har växt upp med mottot "om du måste tjata för att få något gjort, då är det bättre att du gör det själv" för uppenbarligen prioriterar inte den personen dig och det du behöver hjälp med...


Jag är så trött på att jag är så vek och inte säger ifrån så folk fattar. Man kör inte med mig. 


Jag vet inte hur folk uppfattar mig, men jag vill tro att jag är en sådan som sätter andra före sig själv, och ibland undrar jag hur länge jag ska orka göra det när personerna bara tar och tar. Energisugare!!


Skulle behöva åka långt bort, där inget påminner om alla måsten och där jag bara kan få bli omhändertagen...


Jag vill bara säga en sak, håll vad du lovar, annars kommer jag sluta lita på dig helt!

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards