matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Tuta, gasa, gasa, bromsa, dansa, pausa!!

Av Matilda Johansson - 27 juni 2012 17:04

Min onsdag började ju lite sådär. Skulle kliva upp kl 6 för att hinna med mamma och pappa när de skulle fara och lämna in bilen (för idag var den dag jag skulle få hämta min egna nya bil) Vaknade kl halv 9 istället, alarmet avslaget och fick panik. Sprang till fönstret och tittade ut men de hade inte farit än som tur var.


Åkte med dem och hämtade bilen som var skitigare än allt skitigt. Den har varit på en verkstad i över en månad för att den skulle "fräschas upp". Det enda som var gjort var att antennen var fastsatt igen, det var bytt till sommardäck och den var besiktigad, nåt annat hade inte gjorts. Spelade ju egentligen ingen roll att den var smutsig för jag vill ändå städa den själv när jag kom hem. 


Väl hemma sätter jag och mamma och pappa igång med att rengöra den och efter några timmar ser den riktigt snygg ut. Då får pappa den fixa idéen att kolla om olja och allt finns. Nope! Ingen olja och det var fullt med järnfilspån. Då gick pappa till grannen och lånade hans bil för att fara till Birsta och köpa nytt filter och olja. Just nu är pappa och Dennis ute och fixar det och jag har nyss satt mig efter att ha våldspolerat hela bilen!



Nu ska vi fira att vi har bil genom att förstöra min mage med en pizza, det är jag värd   haha. Lägger upp någon bild på facebook på min nya snygging. En babyblå Hyundai Getz, jag är jättenöjd (sålänge vi inte upptäcker ännu mer tokigheter) Det bästa med hela bilen är att det finns stereo! Min golf hade ju också det men efter cirka ett halvår så dog stereon och vi fick inte till det igen. Men någon händig kan det säkert :)


Ha en glad onsdag, för det ska jag ^^


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards