matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Tänker djupa tankar och undrar om världen någonsin kommer att förändras..

Av Matilda Johansson - 17 november 2012 18:39

Alkohol, vad är det som gör att folk tycker att det behövs? De gånger jag har varit ute på krogen eller vid andra tillställningar där alkohol varit inblandat har jag mått så dåligt och bara velat gå därifrån och slippa se hur människor beter sig när de är tillräckligt berusade för att släppa alla hämningar.


Det finns gånger då jag själv har varit den där personen som druckit för mycket ( de är inte många men de finns) och även om jag har varit inlindad i ett fylletöcken så har jag skämts så sjukt mycket för mig själv och önskat att jag aldrig druckit från början. Jag sitter och undrar ibland om det bara är jag som skäms för mig själv, gör inte de människorna som dricker varje helg det? Kommer de kanske inte ihåg hur mycket de gjorde bort sig, hur de sårar andra människor och hur de förstör sig kropp och hälsa?


Nu är jag inte helt och hållet nykterist, det finns de få gånger jag tar någon cider, men inte mer än  3 cider sen är det nog. Det är min regel, det är inte värt att bli så full så man tappar minnet, eller att man hasplar ur sig saker som man burit inom sig alltför lång tid, eller helt enkelt bara skitsnack. Det är inte värt att vakna upp dagen efter både ånger- och bakfull...


Varför måste man ha alkohol för att umgås, som exempel ett "kalas" för inte så längesedan... Några vet vad jag menar, andra vet inte... Det fanns väldigt mycket att dricka, det mesta tog slut chockerande snabbt, det var ju liksom mest "vuxna" där (varför jag skriver med " är för att de betedde sig verkligen inte som vuxna) och många som var där hade väldigt svårt att hålla känslorna i styr, några kunde knappt komma hem för egen maskin och vem får städa upp efter dem som inte kan kontrollera sig själva, vem får ta hand om dem som saknar självbehärskning?? Jo den som är så jäkla dum att vara den enda som inte dricker, det är när man ser folk man anser vara nära en tappa kontrollen, och bete sig som avskum som jag tappar tron på människan.


Det är inte okej att varje gång ni dricker så börjar ni förolämpa varandra, att hjärnorna blir förslöade och kordinationen försvinner.. Jag är så trött på dem som är så skenheliga att de pratar skit om folk som de anser dricka lite för mycket, men när det väl kommer till kritan så har de/den personerna minst lika mkt problem själv. 


När jag är på "tillställningar" där  det dricks, så är jag hela tiden nervös. Ibland inte bara nervös utan även rädd för jag har med åren lärt mig hur vissa reagerar på alkohol och det skrämmer mig att jag som nykter på de flesta fester känner att det bara är jag som ser det. När alla andra dricker så är det jättekul med personen som bara ramlar hela tiden, den som hinkar i sig mest på kortast tid är den coola, och den som springer omkring och gastar och gråter har bara haft en dålig dag på jobbet. Nej jag köper det inte, människan suger! Varför vill folk inte lära sig av sina misstag? Varför tror de att nästa gång de dricker lika mycket att det inte ska gå lika mycket åt helvete.


Detta blev ett långt och tråkigt inlägg, men ibland blir jag bara så trött på omvärlden och jag måste bara avreagera mig, och jag gör det bäst genom att skriva. Ingen lyssnar när jag ber dem ta det lugnt, ingen tycker att de går för långt utan jag är dum som inte låter dem "ha kul".. Visst ha kul, drick dig så jävla full så du inte kommer ihåg något, ramla och slå dig, skrik på människor som inte gjort dig något, bråka om saker som hänt för 100 år sedan eller inte hänt alls, utan som du fått för dig har hänt eftersom rätt person pratade med fel människa.. Nej det får vara slut på detta, jag vill inte vara en del av det.. Blir det ingen bättring, kommer jag undvika varenda "tillställning" där de som är "nära" kommer att vara.. Jag vill bara kunna umgås som människor utan alkohol.. Jag saknar när jag var liten, då  såg jag inte dessa grejor, eller så var jag bara inte tillräckligt uppmärksam...Nåja skitsamma, det är inte mitt liv, min kropp eller min skam att bära!


Drick med måtta eller drick inte alls!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards