matildajohanssons

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Matilda Johansson - 4 november 2012 15:41

Börjar med att skriva om min huvudvärk. Har haft en molande värk i skallen i flera dagar nu, värst blir det mot kvällen och eftersom läkaren jag träffade var så snäll och skrämde mig för pronaxen så har jag inte vågat tagit någon vilken resulterat i att värken inte har gått över utan har legat och "pyrt" hela tiden.. Igår var jag dock tvungen att ta en innan jag gick och lade mig, men idag är den tillbaka ändå...


Och nu till något helt annat! 


Har städat och haft mig för vi skulle få besök av Linnea och Johannes igår. De kom hit och hade med sig en fin blomsterkvast som vi tackar så mycket för    

Den tog upp lite mycket  plats på bordet,  inegn av oss såg den som satt mittemot, så den fick flytta in till vardagsrummet. Det är en Linnea bakom blommorna!


Dennis och jag lagade mat och bjöd på trerätters.


Till förrätt blev det en bruschetta med en bönsallad:

 



Sedan blev det oxpepparbiff med sötpotatisgratäng coh rödvinssås ( det blev inte så snyggt upplagt men vem bryr sig det smakade awesome) Vi skulle ha haft större tallrikar så det hade fått plats lite sallad och sånt men men ^^

   




Till efterrätt blev det saffranspannacotta med chokladtryffel och äppelkompott:

 



Och en liten Mysan som är sur för att inte hon får äta med oss  

 



Dennis är tvkock, och Linnea och Johannes tittar på!

 



Det blev sjukt mycket mat, så efter huvudrätten kröp vi in och dog i soffan en timme innan det ens var lönt att försöka få i sig efterrätt... Sedan efter typ en timme till så blev det bananglass  Jag hade köpt en massa chips, jordnötsringar, popcorn och annat men det ligger fortfarande i skafferiet haha, så sen när vi inte har så mycket mat kvar så får  vi väl leva på sånt ett tag.


Ja det var i alla fall min helg och den har varit toppen, idag var vi förresten på Ikea innan Linnea och Johannes skulle åka hem, jag köpte en kapsylöppnare och ett stort doftljus^^. Blev också en sväng förbi panduro, där jag köpte lite mer färg, stompf, knådsudd och akrylpaste.. En lyckad och skön söndag helt enkelt och nu ska jag ta och testa på de nya sakerna jag köpte.


Dagens onödiga vetande:


*Under hela 2011 avfyrande norsk polis bara ett enda skott mot en levande människa (ja jag tror ju inte de behöver skjuta en som redan är död) De sköt honom i benet efter att ha försökt oskadliggöra honom på de flesta andra tänkbara sätt. 2010 sköt de inte ett enda skott mot en misstänkt (vilket jag egentligen tyckte var mer intressant)*


*Bohemian rhapsody låg på top tio-listan i Usa, efter 16 år hamnade den där igen efter att ha spelats i filmen Wayne's world*


*Skådespelaren Michael Chiklis (The Thing i fantastic four) blev skallig vid 20 på grund av att han använde teatersmink.

För att förklara närmare så skulle han spela en gammal man och rakade av sig håret för en mer verklighetstrogen look, sminket han sedan använde täppte till hårsäckarna och han tvättade inte bort det ordentlig så hårsäckarna dog och han blev permanent skallig*

 

*Cirka 80% av männen som föddes i Sovjet år 1923 dog i andra världskriget*

 

*Kvinnor började inte raka sina ben förrän andra världskriget på grund utav att det var brist på nylon (nylonstrumpor)*

 

*År 1971 försökte en man att stämma djävulen och hans anhängare.

Anledningen till detta var att han ansåg att djävulen hade med vilje saboterat så många saker i hans liv, och han tyckte att inte ens han skulle få komma undan med det*

 

*Microfoner i  atomubåtar kan höra ljud som är så låga som -80 decibel. Det är ljudet som uppstår när en räka tuggar sin mat 300 feet ifrån ubåten (300 feet=91.44 meter)*

 

Det var lite torrt med fakta, hittade inte så många roliga idag men jag får leta vidare till en annan dag :) 

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards