matildajohanssons

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Matilda Johansson - 6 november 2012 21:58

Ja nu har även jag dragits in i twilight-världen (än så länge är jag inte så imponerad).


Har som rubriken avslöjar aldrig sett någon av twilight-filmerna, och när de började visas på bio här i stan sa jag till mig själv att aldrig se dem.. Herregud jag såg hur flera tjejer blev helt tokiga och grät för att de inte kunde få en biobiljett eller att de hade fått en, och diskussionerna om vem som var snyggast- Edward eller Jacob..

Har nog aldrig hatat en filmserie så mycket som jag inte ens har sett, men jag tyckte det var så löjligt att man involverade sig så sjukt mycket i en film och pratade om allt som att karaktärerna var verkliga, och verkligen var det viktigaste i världen. Sure nu tänker väl folk på Star Wars och att jag borde tycka folk som gillar dem är töntiga.. Nej det gör jag inte! Har aldrig träffat ett Star Wars-fan som gråter och håller på som små flickor för att Han Solo eller Darth Vader är såå snygga ( nej det är de inte men ni förstår var jag vill komma...)


Men nu några år senare när jag trodde att hysterin hade lagt sig ( och så ser jag tvreklamen på varenda kanal att det snart kommer en ny...suck) och de skulle visas på tv så tänkte jag att det var dags att ge dem en chans.. Jag har ju sett alla twilightparodier så varför inte se den äkta varan.


Så nu sitter jag här med ett öppet sinne och ser på första filmen, och helt ärligt så känns den mest som en till parodi, hittills har jag mest bara skrattat och ser inte allt det där romantiska och fina som alla tjatade om..


Men jag har bestämt mig, jag ska se hela serien, med glittrande vampyrer (och ett gäng vampyrer som påminner om Black Eyed Peas, vilket de redan gjort en parodi på), folk som inte skulle dött av lite solpuder, hundluktande indianer och allt detta i en stad där det inte tycks vilja sluta regna..


Blir några onödiga fakta idag också , tror jag hänger med i filmens handling ändå  


* Paul McCartney drömde om låten "yesterday" och trodde han hade plagierat den, vilket han såklart inte hade. Han spelade den för väldigt många band för att försäkra sig om att ingen annan hade gjort den, och i början hette den inte "yesterday" utan den hette "scrambled eggs"*


*I Slovenien har två olika ölsorter två olika fansidor som är verkliga rivaler.  Det är bara det att rivaliteten är falsk, då ölsorterna är gjorda av samma tillverkare.*


*Om du blir silverförgiftad så kommer din hud för alltid bli blåaktig. Detta beror på att silvret inte bryts ned utan lagras.*


*Världens bästa chackspelare spelade 10 olika omgångar chack samtidigt, utan att titta och han vann dem alla inom två minuter, vem är han? Han heter  Magnus Carlsen, eller Chess Mozart som han kallas och kommer ifrån Norge.*

 

*Rhydon var den första Pokemon som blev till, trots att den har nummer 112, till alla er som är/var pokemonnördar ^^*

 

*År 1943 anställde Packard Motors tre mörkhyade personer, 25.000 anställda sa då upp sig från deras jobb där.*


Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards