matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Tisdag och så vidare...

Av Matilda Johansson - 16 juli 2013 14:20

Jag är väldigt dålig på att uppdatera här har jag återigen märkt. Jag ska försöka bli bättre, jag vill ju verkligen skriva ut vad jag tycker och tänker det är som en slags terapi att dela med sig av små glimtar ur min vardag, även om det kanske inte är så många som läser det. Men samtidigt tvekar jag att skriva då jag vet att det finns vissa människor som helt enkelt bara är som de är och så var det inte mer med det....


Just nu känner jag mig hängig och trög, dödsont i ryggen och magen har krånglat som aldrig förr, och inte blir det bättre av att jag just nu håller på att storbaka (och självklart måste smaka på allt).


Det blir tre plåtar kanelbullar, en plåt cupcakes med tutti-frutti topping och så en form av de där jävla havrekakorna. Gott gott gott!!!


Har lite ledigt nu från Coop, jobbade ju 2 veckor i sträck så nu är väl 5 dagars vila helt på sin plats! 

Imorgon far jag, mina föräldrar och Dennis upp till Övik och hälsar på Dennis mor och Curt, vi har fått två cyklar som vi ska hämta då vi varken haft dragkrok eller cykelställ när vi sist var uppe. Nu har mamma och pappa varit så snälla och köpt ett sprillans nytt cykelställ med plats för flera cyklar och så ville de ta en liten tripp de med :)



På lördag fyller pappsen år, och det ska vi fira med att åka Ådalen-båten från Härnösand till Höga Kusten, mycket mysig båt och god mat, har det iaf varit de gånger jag åkt förut!


Känner mig så grymt osocial just nu, har så ont i magen att jag bara vill ligga i ett mörkt rum och dö en smula. Så mina nära vänner, er ber jag om ursäkt till för att jag inte hör av mig så mycket som jag borde, jag är verkligen inte på topp just nu, vet inte riktigt vad det är med mig. Nåja lite onödiga faktan kanske gör allt lite bättre!!


*All boskap och alla hjortdjur sover med sina huvuden pekande mot norr*


*Det finns en dinosaurie som är döpt efter Harry Potter-serien (Dracorex hogwartsia)*

 

*The Royal Airforce(RAF) sänkte ett fartyg som var fullt med överlevare från förintelsen, över 5000 personer dog, detta var tre dagar efter Hitlers självmord och en dag innan tyskarna gav upp*

 

*Grekisk-romersk brottning är egentligen en fransk sport. En fransk soldat uppfann sporten och kallade tekniken grekisk-romersk för att få folk att tro att det var en anrik sport, och det har fungerat eller hur?*

 

*Över 10.000 fraktcontainrar försvinner varje år. 10% av dem innehåller farliga kemikalier*

 

* Gin och tonic blir självlysande under en UV-lampa*






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards