matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Don't they know, it's the end of the world?

Av Matilda Johansson - 21 december 2012 07:40

Döm av min förvåning när jag vaknade upp i min egen säng kl 6 imorse, jag som trodde jag skulle vakna upp i en annan värld, typ himlen eller skärselden haha eller inte... Sitter och tänker på dem som tar detta så sjukt seriöst, de som sålt sina hem och beter sig hur de vill de "sista timmarna". Våran julianska kalender tar ju slut varje år, inte är det nån som bryr sig om det, man bara hänger upp en ny. Kanske var det just detta som hände, att de inte hann göra en ny innan de blev bortdrivna och dödade av spanska kolonisatörer. Hur ska vi kunna veta att de inte har gjort en ny, den kanske blev förstörd eller gömd på ett säkert ställe. Hur som helst är det lite överdrivet tycker jag och jag sa till mig själv att jag ska inte skriva nåt om detta för att bidra till all uppmärksamhet om Mayakalendern men jag kunde ju uppenbarligen inte låta bli.


Min förkylning mår bra (alltså den mår bra och inte jag) har hostat hela natten så Dennis inte fått sova, så nu när jag klev upp så gick han och lade sig för han måste vara utvilad när vi ska köra till Övik, jag kommer troligen inte att köra då min huvudvärk är min egen privata domedag... 


Är  det bara jag som städar hela huset innan jag ska fara bort? Storstädade igår och nu känns allt så fräscht att jag nästan bara vill stanna hemma och bevara känslan en liten stund till. Men förhoppningsvis så stökar katterna inte på så mycket medan vi är borta, och det gör nog inte mor och far heller som ska se efter dem  .


Att det är så mörkt ute, klockan är snart 8 och jag tycker det borde vara typ jätteljust vid denna tid, men icke då.. Bara för att det måste tas in ved och fixas så ska mörkret såklart hindra oss ett tag till..


Åh det snöar ute! Mysigt!! 

Inser att jag skriver kortare och kortare stycken och det blir bara mer och mer skräp i texten så jag tar och letar fram lite onödiga fakta istället   ! 



* Bergen på Saturnus måne Titan är namngivna efter bergen som finns i J.R.R Tolkiens böcker om Midgård*


*1965 tillverkade Mattel .inc en "sleepover barbie" som kom med en egen våg och dietbok, vågen stod på 110 Ibs ~49 kg och på boken stod det bara "don't eat" (ät inte)*


*Snoop Dogg försökte en gång hyra hela landet Liechtenstein till sin musikvideo. De sa nej först, men ändrade sig och han skulle få hyra landet för 70 000 dollar per natt*

 

*En tredjedel av alla skilsmässoansökningar år 2011 innehöll något om facebook*

 

*Världen har nu fler överviktiga än svältande människor*

 

*Folk i Japan färgade förut sina tänder svarta! Varför? Det var aristokratiskt och japanerna ansåg att svarta saker var betydelsefulla. De löste järn i vinäger och smetade på sörjan varje morgon. Detta var faktiskt bar för tänderna då det skyddade mot tandröta (detta var innan den moderna tandhygienen ens var påtänkt)*


* När Sears började trycka sina kataloger med glansigt papper (lerbestrykning) så ringde mängder av folk in för att klaga, de kunde inte längre använda katalogen som toapapper*


*Nimrod blev en synonym av idiot på grund av Snurre Sprätt. Nimrod är faktiskt från början en biblisk figur*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards