matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Snömonster, hårmonster och matdagbok!

Av Matilda Johansson - 26 oktober 2012 21:23

TIHI i riktig svensk prinsess-anda! När jag idag på jobbet stod i "Borggården" och tittade upp och genom glastaket såg att snön sakta segnade ned, då var lyckan total! Har gått runt och smilat som en dåre hela dagen. Mitt inre barn (som heter Matilda och är 20 år, NEJ jag tänker inte växa upp!!!) kastade den första snöbollen mot ingenting och inte särskilt långt heller men glädjen att bara kunna stanna upp och se snön lysa upp den trista grå marken gjorde mig så lycklig! Jag var till och med superglad när jag ombads städa en hylla som sett sina bättre dagar för längesedan, till och med det var skitkul  .


Efter jobb så skuttade jag hem, tog en dusch och vilade lite i soffan innan det var dags att gå till min kära granne Christin för att klippa hennes hår. Jag hoppas hon blev nöjd  . 


Nu sitter jag och (förutom att blogga) skriver ned allt jag har ätit idag. Har fått i uppgift av en dietist att under fyra dagar skriva ned allt jag äter och dricker och hur mycket. Det skrämmer mig faktiskt lite att se allt som jag stoppat i mig, inte för att det är överdrivet mycket eller lite men bara tanken att bokföra allt gör att jag känner mig lite illa till mods. Att sedan en helt okänd människa ska sitta och "bedöma" mig och min livsstil. Igår till exempel blev det väldigt konstiga mattider då jag jobbade från 10.30 på förmiddagen och slutade halv ett på natten. Att jobba på en restaurang där man först och främst ska ta hand om andra och se till att de har mat att stopp i sig gör att jag ibland glömma rmig själv. Middagen igår blev inte förrän kl tio, och det kanske kan få en dietist att höja en aning på ögonbrynen. Jaja jag är iaf ärlig, och skriver precis som det är  .


Nej nu till det alla väntat på haha. Lite onödigt vetande till folket!



*Det finns en ficklampa som får dig att kräkas. Den håller på att utvecklas som ett ickedödligt vapen, den gör att man tappar balans och blir illamående, it's super effective*


*Om du skickar 600 dollar och en bild på din rumpa så kommer Sylvester Stallones mamma att spå din farntid. Hon är astrolog och hävdar att hon är så duktig att hon ej behöver händer att spå i utan det går lika bra med rumpor.*


*Det är nästan bara människan som efter "bebisstadiet" fortfarande tål mjölk. De flesta andra däggdjur är laktosintolleranta. Forskning pekar på att människans tålighet också kommer att sakta fösvinna och kanske blir vi alla laktosintolleranta snart.*


*När en kvinna har mens, så krymper mittenfingret. Ingen vet varför.*


*Över 2500 vänsterhänta personer dör varje år efter att ha använt saker tillverkade för högerhänta.*


*Optimus Primes (transformers) och Iors (Nale Puh)  röster är gjorda av samma person*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards