matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Personalmiddag, köpsug och körslaget

Av Matilda Johansson - 13 oktober 2012 20:55

Igår (fredag) hade vi bokat bord på Invito för oss som jobbar på Jakt & Konferens. Jag, Dennis, Maria, Anders, Hasse, Ulrika och Roberth träffades först på Perfect Pint och några drack öl och andra (ja o Dennis, drack cola).

Sedan drog vi oss ned till Invito där vi mötte upp de andra. Maten var god, den var inte topp men helt okej. Beställde in skaldjursterrine med pilgrimsmussla och det var inte alls mycket på tallriken, om jag hade ätit som jag brukar (dvs bara slafsa i mig) så hade maten varit borta i en tugga, så 110 kr tyckte jag inte den var värd. Sedan valde jag renytterfilé och den var riktigt god. Det är kul att gå ut med restaurangfolk för alla ska smaka  från varandras tallrikar haha   . 


Just nu ser jag på körslaget men det är inte kul längre då Anders Bagge inte är med, så jag ägnar inte så mkt tid på tvn utan jag sitter och kollar på bla Lyko.se och Bangerhead för jag har hittat schampoo och balsam som jag älskar, håret blir så sjukt fräscht. Det är matrix biolage cooling mint. Schampoot finns i stora flaskor på lyko, men balsamet finns inte där utan det finns bara på bangerhead och bara i 125 ml. Men det gör inte så mycket då schampoot går åt mycket fortare än balsamet. Så funderar om jag ska köpa dem för de är riktigt dryga och håret blir så lätt, riktigt skönt för hårbotten, det känns nästan som om man har fått en hårbottenmassage när man använt den (visserligen masserar jag alltid hårbotten när jag tvättar håret) men med detta schampoo känns det som blodcirkulationen kommer igång ännu mer.

Japp nu har jag bestämt mig, det blir de två.. Så nu ska jag skynda mig innan jag blir snål igen haha


Så till lite onödigt vetande, har hört att folk gillar att läsa dem  :


*Här är en konstnärlig kille som har testat massor av olika droger, sedan har han målat ett självporträtt under varje tripp han haft, jag stödjer inte användandet av droger men jag tycker det är rätt häftigt hur han reagerat på dem. http://existenz.se/out.php?id=62564.*


*Nike's slogan "just do it" kommer från avrättningen på mördaren Gary Gilmore. Han blev avrättad 1977 genom arkebusering (han blev skjuten) Precis innan han blev skjuten uttrade han orden "let's do it". Dan Weiden från företaget bakom nike gillade delen "do it" och började använda det i sin reklam.*


*I Usa kommer du aldrig komma längre ifrån en Mcdonaldsreataurang än ca 172 km.*


*Jordnötssmör var tidigare en delikatess som bara serverades i de finaste tehusen i New York*


*Jacuzzin blev uppfunnen för att lindra artritsmärtor*


*Betty White har blivit Emmy-nominerad i 6 olika årtionden*




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards