matildajohanssons

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Variera mera!

Av Matilda Johansson - 1 oktober 2012 21:28

För ungefär ett år sedan lärde jag mig att dricka té, men inte vilket te som helst utan mangoté och endast mangoté (med honung och mjölk).. Sedan återupptäckte jag isté, även det med mangosmak.. Nu har jag hamnat i en fas där jag börjar med en kopp té till frukost och sedan under dagen kan det bli 3-4 koppar till, och till middag blir det minst ett glas isté haha.


Dennis blir nog vansinnig på all mangodoft i huset, det doftar så sött och sliskigt  Har känt vissa gånger att förändring skulle vara bra, och har testat diverse olika andra téer, men jag tycker allt annat än mango smakar urk, det är beskt, strävt eller bara helt fel.. Så varför ändra ett vinnande koncept?? Tills dess att det kommer en annan smak som jag tycker om så kommer det att fortsätta stinka mango i detta hus!


Satt och läste lite Nemi-serier och hittade några som jag kände igen mig lite i, den första här under, är en sån grej man önskar man kunde göra när man ser ledsna facebook-uppdateringar som bla småungar (och ibland så kallade vuxna) gör för att få uppmärksamhet, sedan 15 minuter senare skriver de att allt löste sig (vilket stort problem det måste ha varit då?) eller när de skriver 272 statusar per dag där allt bara är skit och de inte har nåt att leva för att kärleken sviker och bla bla bla??

     Hallå du är 14, du har inte ens börjat ditt liv ännu, ditt största bekymmer är vakna så du hinner till skolan. Kärlek?? Va?? Din hjärna har nyss lärt sig att förstå sarkasm ordentligt (vid ca 13 års ålder utv känslan för sarkasm) och du pratar om hjärtesorg..

Hörredu, ingen som påstår att Justin Bieber är det största som har hänt musikvärlden har någon som helst rätt att uttrycka sig om något som ens har med något viktigt att göra. Dear God! Ta vara på tiden slå av datorn och gå ut och var den unga människa du är!! Slutdiskuterat! (jag tror jag ska ta och ta av mig surhatten nu och bli lite trevligare)... Eller så kan ni bara strunta i att läsa och bara kolla på bilderna istället^^.

 


Detta är bara så jag, hatar att hitta snuskigt långa hårstrån (och jag ska vara frisör??) Det är en helt annan grej säger jag, långa hår på huvudet är ok, men på ryggen eller bara ett malplacerat på armen gör mig nojjig...

 



Japp jag pratar tydligen i sömnen ibland, när jag inte snarkar...

 


Mitten säger jag bara, eftersom jag är konstant hungrig!!

 



  


Då var det ju dags för lite onödigt vetande:


*Nudelföretaget Maruchan har producerat så mycket ramennudlar att om man radade upp nudlarna så skulle de nå mars, och även nå tillbaka till jorden*


*Människor känner smak och lukt bättre i fuktiga förhållanden, det är därför det luktar värre när du fiser i duschen än om du gör det någon annanstans*


*Castoreum är ett naturligt smakämne, som bland annat finns i glass för att förstärka den fylliga vaniljsmaken. Vad är då castoreum? Jo det är ett ämne som finns i en bävers analkörtlar, gott va??*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Johansson - 10 mars 2014 23:19

http://matuldans.blogg.se

Av Matilda Johansson - 19 februari 2014 17:25

Kommer inte gå in på detaljer, men ajg måste som många gånger förut bara få ventilera lite.   Bor numera i Övik (eller jag har iaf adressändrat dit) till en fin lägenhet med min kille och katterna. Han bor där själv och jag är kvar i Sundsvall oc...

Av Matilda Johansson - 18 januari 2014 23:04

Alltså jag förstår inte grejen med folk som ska lägga sig i allt, om det inte angår dig så skit i det för fan! Säg inte åt människor hur de ska bete sig, tycka eller tänka... Jag blir så trött.....   (Finns inte tillräckligt med punkter för att...

Av Matilda Johansson - 5 december 2013 00:33

Bloggar ju lite nu och då på blogg.se --> http://matuldans.blogg.se/ Gillar designen på den bloggen mer,  men har fortfarande inte fått till headern... Men det kommer väl. Kommer väl fortfarande skriva lite här, och lite där och lite överallt!...

Av Matilda Johansson - 1 december 2013 22:42

I helgen for vi upp till Övik. Där uppe fanns det ju iaf lite snö, sedan kommer man hem hit och blir lite ledsen. Huvva vill inte ha grönt ute nu, massa snö ska det vara!   Jag och Dennis skulle gå på Dennis pappas bröllop på lördagen. Det var ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Här kommer jag skriva om min vardag med mina katter, sambo, jobb och vänner, och hur det är att leva med IBS (Irritable Bowel Syndrome)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards